Gå til innhold

Volkswagen Golf.. Tysk kvalitet eller lite bil for penga?

Ranger emnet

lasse91

Anbefalte innlegg

Hei! Er på utkikk etter førstebilen nå og i den anledning ha rjeg kommet over et meget pent eksemplar av en golf 1986 modell som bare har gått 51000km.. Vurderte å smelle til men etter diskusjon med min far har jeg blitt litt i tvil.. Er golf virkelig den bilen som kan gå og gå selv om det er en slik eldre modell. Eller er det sånn at man kommer til å bruke en del timer med hodet ned i panseret? Med andre ord er står golf for den påståtte kvaliteten som mange mener den har, eller er det mer tull med den en man aner?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss heller snu litt på spørsmålet;

Er du i stand til å fikse mindre mekaniske ting selv?

Hvis ikke kjøper du deg en Toyota Corolla e.l.:)

Dette er tross alt en 22år gammel bil, så er mye forskjellig som kan få behov for utskiftning, alt fra hjullagre, drivknuter, vokstermostat(forgasser) osv..

For meg har 2`er Golfen vært den perfekte studentbil/prosjekt, men så er jeg ikke helt grønn på bil heller hvis du skjønner.

Ellers finnes det store mengder med ettermarkedsdeler, reservedeler og kompetanse på disse bilene..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får i utgangspunktet brekningsfornemmelser hver gang jeg ser et VW merke (yrkesskade etter å ha jobbet for VAG)

Men jeg må innrømme at Golf 2 er en pålitelig sak, hvis den ikke har tilbrakt alt for mye tid som ungdomsbil

Ting å se ut for er feks drivknuter, motorfester, og spjellhus på biler med monopoint innsprut.

forresten holdt på å glemme denne gummidingsen under forgasseren på biler uten innsprut, denne kan fort sprekke og slippe inn falskluft

Lenke til kommentar
Del på andre sider