Sæther Racing Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Etter 8 opler, var det på tide og prøve noe nytt :) Så kjøpte i dag en BMW e34 520i 1988 med den gamle rekke6. Bilen har gått 18:worshipnissan 4 000km og import fra tyskland i 1998. Bilen ser hel og pen ut, ikke noe rust nesten! (veldigt fornøyd med dette) Men som sagt, tok steget fra Opel og veit ikke noen ting om bimmer. Bilen må på eu, titte over bremser osv. stått i 2 år ( det klarer jeg selv ) MEN til det dere bmw menesker må hjelpe meg med :) ( Bilen koker, (termostat)?? men pesser fra en "ventil" eller noe som sitter på høyre siden. ved bremsekravforsterker. Veit ikke hva dette er? Og det blåser ikke noe varme fra vifta, (vifta fungerer bra.) men null varme, Som som veit hvor mange liter olje som skal på denne motor og girkassen? Og hva heter motor og girkasse? Her noen bilder fra nye perlen min, lurte på også om noen hadde 2 dørtrekk foran? mine er herpa. Brunt og stygt inntriør på denen bilen. takker hvis noen har lyst og hjelpe meg :) planer for den er, Nye lamper bak (røde hvite klarglass lamper) nye blinkers foran hvite, og på sidene. ( hvor kan jeg få kjøpt dette fra? bytte olje,termostat, få motor og gir til og gå pent og ikke koke:ratatatat Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprøøbilgutt Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Her finner du mye rart til e34 :) Link: http://www.norvatio.mystore.no/index.php/cPath/1739_73_997 Lykke til med bilen!! :) Siter - Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT - Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt - Audi A4 1.8 - VW Passat 1.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 takker, gode priser da, :) Sitter også senkesett på denne bilen, ble jeg fortalt men hvet ikke stort mere en dere enda :) den var stiv hvertfall, Katolysator er også demonter :) har ikke fått fram bmw 6 lyden enda helt, må bare få eu godkjent den nå :) MEN TRENGER HJELP MED DETTE, KOKE GREINE OG MÅ har varme i vinter fra motor? hvor kommer det ikke varme,?? vifta går men noe varmluft?motor er koker jo. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Også funker ikke turteller på bilen eller temp følern til motor i dash, men km og slikt fungerer, så lyser det et lys hehe veit ikke hva dette er for noe. Tar bilder i morgen. Noen som har peiling hva dette kan være for noe? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprøøbilgutt Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Også funker ikke turteller på bilen eller temp følern til motor i dash, men km og slikt fungerer, så lyser det et lys hehe veit ikke hva dette er for noe. Tar bilder i morgen. Noen som har peiling hva dette kan være for noe? Hmm.. må nesten få sett et par bilder, så kanskje jeg har noen svar da. Må se først hva som lyser. :) Hvor mye ga du for bilen?? MVH Sindre Siter - Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT - Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt - Audi A4 1.8 - VW Passat 1.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holzmann Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Med MECA sin nettside som værktøy ser det ut til at motoren din er en M20B20, 95KW :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Hmm.. må nesten få sett et par bilder, så kanskje jeg har noen svar da. Må se først hva som lyser. :) Hvor mye ga du for bilen?? MVH Sindre Skal ta bilder i morgen. fikk den for en grei pris Med MECA sin nettside som værktøy ser det ut til at motoren din er en M20B20, 95KW :) Ok M20b20 :) En Getrag kasse av noe slag?? Hvor mange liter olje skal på denne motor og girkasse? Og hvor får man kjøpt termostat til denne? prøve og bytte den først. tenkte også pusse den som var av den lille rusta det er og kjøpe nye bmw dekaler bak og foran? noe sted man for kjøpt dette litt rimligere en hos bmw? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holzmann Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Jeg er ikke helt sikker på hvor mange liter olje som skal til motor og girkasse, MEN! husk å bruke ATF-olje på kassa:P Det hadde ikke forrige eier av min bil gjort... Så der sto jeg på autobahn.. hehe.. Har hatt veldig god erfaring med Mekonomen til nå ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet September 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 får spørre når jeg kjøper olje. får vel tak i termostat og slikt på mekonomen tenker jeg meg. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet September 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 byttet termostat og luftet i dag ser ut som det gikk bra, men har bare et problem til ,,kommer ikke noe varm luft inni bilen.`?? Og kommer litt bare i frontruta noen ganger , men de andre lufte kanalene er kalde da. og bilen er varm. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Er det bare kald luft når du står på tomgang og? Mest sansynlig har du ikke luftet godt nok. Kan være død og helvete å lufte på BMW. Bilen må stå i litt oppoverbakke når du gjør det. Mulig at varmeregisteret er tett, hvis alt lufta er ute. BMW forhandlere er ikke dyre på deler altså. Så du kan like så greit handle derfra :p Eller fra http://www.koed.no som er billigere enn alt :p Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet September 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Takk for info :) Men saken har løst seg nå :) Byttet termostat og kjøleveske og fikk ut alt luften, Så nå koker den ikke og det blåser godt og varm :) Gikk over bremsene i dag og byttet til 17tum bmw felger på den :) Nå begynner jeg virkligt og bli glad i den, alt går som smurt og den begynner og bli klar for eu kontrol :) litt bilder jeg tok av den og omegan min i dag, Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet September 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Noen som hvet hva nye BMW embler bak og foran koster? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Mellom 200 og 300kr mener jeg å huske :) Er samme foran og bak, så si max 600 så har du alle. :) Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprøøbilgutt Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Er det din Opel som står der?? :) Har prikk lik bare i grønn met Siter - Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT - Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt - Audi A4 1.8 - VW Passat 1.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg