Gå til innhold

Forsterkertrøbbel

Ranger emnet

Orion

Anbefalte innlegg

Det har seg slik.. At jeg har en audison sterker på 2X 75 w til frontsett, og 250 w til subben.

21 mm2 kabler.

biltema batteri.

kondensator 1 F.

når jeg guffer opp litt på cdspillern (opp til 22 av 30 når gain er satt til 2\3) så slår forsterkern seg i protection mode.

tipper spenninga blir for lav??

dette er kjipt. setter jo en flaskehals på anlegget for å si det sånn.

noen som har tips til ting å sjekke ut for å fixe?

vipersig.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å putte inn et ekstra batteri bak. Helst biltema, pga prisen.

2000.- for et batteri blir litt drøyt synes jeg...

Hva tror dere om det.

PS: Strømledningen er koblet til batteripolen med ringterminal, og "skrudd" fast med en bolt. (Batteritypen passet ikke til å sette på ny batteripol.). På denne bolten (vanlig, kjøpte den i jernvareforretning), så er også bilens øvrige strømledninger montert fast. Batteripolen er også "skitten", dvs full av olje eller annet kliss jeg ikke vet hva er.

Kan dårlig jording gi symtomer lik de jeg har? Har en lang jordingskabel på ca 2 meter.

Tror kabelen er tykk nok med 21 mm2, det er jo bare snakk om ca 400 watt.

vipersig.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema batterier er jo faktisk bra da. De har flere ganger kommet langt opp/vunnet tester de har vært med på. Ser ikke noe problem med å bruke det jeg iallefall..

Vask batteripolene slik at du får bedre kontakt er også en fin ting..

2m lang jordkabel er jo langt da. Bedre dess kortere kabelen er..

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke ha no å si om hvordan batteri det er, men det du kan sjekke er og ta ett vanlig voltmeter og sette på der strømmen går inn til forsterkeren, åsså skrur du opp på spilleren og ser hvor langt ned den går! er den under 10 eller 11 v så har du en liten strøm mangel i bilen, og det kan være derfor du har dette problemet med "protect" mode

en annen grunn kan være det at høytalerkablene kan ligge nærme verandre, slik at det blir en liten kontakt da du skrur opp, og så blir d en kortslutning! så sjekk kablene! ett tips du kan prøve her og skru ut alle høytalerkablene, åsså skru opp å se om den hopper over i protect da. hvist ikke så må du gå over kablene din

Lenke til kommentar
Del på andre sider