Gå til innhold

360 cid - hjelpe med noe info?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er det noen som kan hjelpe meg med noe info om 360 motorer?

Jeg har er Dodge LeBaron 82 Mod. Det sitter en rekke 6'er i den nå, men jeg vurderer sterkt og bytte den ut med er v8'er. Dette er jo en gammel "Police car" så jeg må jo ha en ordentlig motor som matcher.

Er det noen der ute som vet hvor jeg får tak i en, eller vet sånn ca. hvor mye jeg må betale for den? Hvor mange Hk. det er i den?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Fant ikke denne tråden før nå men skal svare på det jeg kan.

360 kom i utførelser fra ca 160hk til over 380 hk.(Hadde 330hk i pickupen min)

Dodge Lil`Red express hadde vistnok 285hk, og klarer du å få tak i en slik er det bra.Prøv i Sverige.

Å få tak i disse motorene er kurant, de er i både vans, pickups og personbilene.

Legg ut en annonse på f,eks. http://www.billisten.no

Prisene kommer an på hvilken stand motoren er i men ligger på rundt 5000,- for en ok motor.Så kommer kassen utenom.

Og så må du ha: "cop suspension, cop cigarette lighter, cop paint, cop seats, cop everything". :-)))))

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk for svaret. Jeg trodde ikke jeg ville få noe svar..

Så det er mulig å få nesten 400hk ut av en 360, det var litt mere enn forventa. Men det er jo bra.

Er det en egen type dempere jeg må bestille (cop suspension), eller er det bare å få tak i noen stivere?

Så hvis jeg får tak i en motor som har vert i en Van. Er det bare å "putte" den oppi?? Å hva med kassa. Går det ikke å bruke den org. 3 trins automatkassa?

Nikko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Du bør ikke bruke den originale 3 trinnskassa fra seksern.Hvis den passer på motoren så tåler den nok ikke effekten fra en åtter.

Motor fra van, pick-ups eller stv passer nok oppi med små justeringer av f,eks motorfester, eksosmanifolder, servopumpe, dynamo, luftfilter og sånne småting.

For å forbedre veigrepet til noe bedre så er det billigst og sette på gassdempere og eventuelt hardere fjæringer.Med det samme du har det ifra hverandre så bytt foringer også.

"Cop-suspension" etc er noe Elwood sier til Jake i Blues Brothers.

Hør med folka på http://www.sstolen.no De har kanskje noe Dodge erfaring.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
  • 2 years later...
Hei.

Takk for svaret. Jeg trodde ikke jeg ville få noe svar..

Så det er mulig å få nesten 400hk ut av en 360, det var litt mere enn forventa. Men det er jo bra.

Er det en egen type dempere jeg må bestille (cop suspension), eller er det bare å få tak i noen stivere?

Så hvis jeg får tak i en motor som har vert i en Van. Er det bare å "putte" den oppi?? Å hva med kassa. Går det ikke å bruke den org. 3 trins automatkassa?

Nikko

NEI, det er ikke bare å putte rett nedi.. Den største forskjellen fra van og personbil er bunnpanna.. På van har den sumpen bak, på personbil i senter.. Så den må skaffes ny, sammen med ny "pickup".. Motorfester er enklest å få fra huggern, under forutsetning av at din bil hadde denne motoren som opsjon.. Hadde den det er disse også å få nye.. Du MÅ også få med girkasse, da kassene fra 6'eren ikke passer.. Får du tak i en 904 kasse, skal mellomaksel passe, får du tak i 727 må denne kortes.. Du bør også ta med radiatoren fra van'en, da 6'er radiatoren blir for liten.. Ellers er det kurant å tilpasse ledningsnett og gasswire.. Det or også mulig du må ha andre eksosmanifolder, evt headers, for disse er ikke lik på van og personbil.. Girkassebraketten fra kassa på 6'eren passer over på den "nye" kassa, og passer rett oppi bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faktisk.. ;) Men holder på med akkurat samme selv for tiden, så måtte bare dele dette med omverden.. Måtte til og med sett på visning av emner eldre enn noen mnd tror jeg for å vise emne.. hehe..

Men at det står 2002 såg jeg ikke før nå.. HAHA..

Er jo 3 og 1/2 år siden.. :p hehe.. Regner med han er ferdig for leeeeenge siden.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider