Gå til innhold

Trenger clutchsylinder, ny eller brukt?

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

hei,

I dag så tror jeg det er en clutch sylinder som har slått seg vrang. Er den som sitter på utsiden av girkassa, såkalt slave sylinder i følge karen fra viking som kikka på den.

Er det noen som har en slik liggenes? eller som vet hvor mye denne koster ny??

 

takker for all hjelp!

 

mvh

stian.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bilen din sjaltrewire skal du ha 1J0721261J koster 914,- inkl mva.

har bilen sjaltrestag skal du ha 1J0721261F som koster 1059,-

inkl mva

Dette kan du bestille på alle møller forhandlere i norge. begge deler ligger på hovedlageret på skedsmo. her får du 15% rabatt

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bilen din sjaltrewire skal du ha 1J0721261J koster 914,- inkl mva.

har bilen sjaltrestag skal du ha 1J0721261F som koster 1059,-

inkl mva

Dette kan du bestille på alle møller forhandlere i norge. begge deler ligger på hovedlageret på skedsmo. her får du 15% rabatt

 

takk for hjelpen :)

Men hvordan vet jeg hvilke av de jeg trenger? kan du sjekke det etter reg.nr? rh74025

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn jeg tolker det har bilen din sjaltrestenger... men dette kan du se på hvordan giroverføringen på girkassa ser ut. er det en stang ell en wire...

men temmelig sikker på at 1,4/1,6 å 1.9sdi har stang

og 1,4 med amd motor. 1,8 og 1,9tdi har wire

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg byttet delen.

MEN, jeg sliter med å få lufta clutchen skikkelig, virker som om det er utrolig masse luft i systemet. For pedalen har ingen motstand, dytter jeg den inn så smetter den rett ned i gulvet og blir der, drar jeg den ut små smetter den rett ut og blir der.

Noen gode tips å komme med?

Jeg har prøvd å pumpe metoden, men ble ikke noe bedre. Drev vel på i 20 min med dette..

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var luftinga i orden.

MEN!

Jeg hadde den på verksted for luftinga, men problemet var ikke clutch sylindere fra starten av.

Han på verkstedet nevnte noe ang et stag til eller i girkassa som kan ha knekt, men han var litt usikker selv. Noen som vet noe ang hva som kan være feil? clutchen er nå helt stein hard.

Fyren på verkstedet nevnte også at han hadde vært bort noen golfer som det staget hadde knekt på, men at det var en grei sak å fikse for det var visst et deksel på girkassa som ga enkel tilgang. Noen som vet om girkassa på bilen min har slik deksel?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp hatt min inn p.g.a at den stanga/gaffelen som utløserlageret sitter i var gåen. Til meg var også clutchen helt kaputt på grunn av med denne stanga, hadde delt seg inn i sprukket osv. Så jeg måtte ha ny clutch i tillegg. den "stanga" koster forøvrig 85 kroner ink. moms hos skoda. Jeg har en 1.9 tdi 110 hk.

Det var ikke første gangen verkstedet hadde sett dette skjedd på nevnte bil.

2007 Mazda 6 2.0D

2012 Peugeot Partner HDI EMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp hatt min inn p.g.a at den stanga/gaffelen som utløserlageret sitter i var gåen. Til meg var også clutchen helt kaputt på grunn av med denne stanga, hadde delt seg inn i sprukket osv. Så jeg måtte ha ny clutch i tillegg. den "stanga" koster forøvrig 85 kroner ink. moms hos skoda. Jeg har en 1.9 tdi 110 hk.

Det var ikke første gangen verkstedet hadde sett dette skjedd på nevnte bil.

 

kan jo hende det er det samme. Var clutchen steinhard, sånn at du ikke fikk trykt den inn?

Mye kosta det å få det fiksa?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke hard, var fraværende...:doh Hvis jeg trykte pedalen ned så ble den der. Kunne sette bilen i gir, men det var det ikke vits i. Virka som clutcen var borte slik at bilen sto i fri når jeg satt den i gir.

Kosta 8000,- å få fiksa. Det var med den berømte arma og ny clutch med utløserlager

2007 Mazda 6 2.0D

2012 Peugeot Partner HDI EMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår