helu00 Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Hei forumvenner! I min forrige bil, Rav'en, brukte jeg Tomtom Go '05 mod. og kom stort sett frem dit jeg skulle på en fornuftig måte. Og jeg tror samtlige stedsnavn lå inne i kartet. Derfor er det med vantro jeg opplever i min speller nye Avensis m/Navtech utstyr at navigasjonsystemet ikke finner f.eks. Rauland i Telemark. (et lite tettsted med bl.a. høyfjellshotell og flere populære skibakker etc.) I dag skulle jeg til en adresse i Skien. Jeg taster inn gateadresse og by, og systemet finner adressen og jeg kjører. Hadde jeg ikke vært litt kjent, hadde jeg vel kjørt rundt i Skien ennå! Er dette systemt som Toyota leverer egentlig bare noe leketøy?? I forhold til Tomtom og Garmin...? Har noen andre erfaringer med dette? Er det noe jeg gjør feil...? mvh Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Har orginal navipakke i min avensis -06. Det funker helt fint, men hallo......24 lapper? syns egentlig kartboka er like grei jeg. Eneste er når man kjører i ukjent by og kjører etter beskrivelsen fra stemmen, da er det smart. Ellers tror jeg dette er et unødvendig "leketøy" Må nevnes at dette ikke kunne velges bort når jeg kjøpte bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 har du kun 1 plate for hele europa, eller 4 plater for europa som de siste modellene blir levert med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helu00 Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Joda, jeg har 4 plater for Europa. Jeg fikk bilen (og GPS'en) i slutten av juli i år. Problemet mitt er at jeg sammenligner med en TomTom GO fra 2005, med hvilken jeg har hatt små problemer med å finne frem. Og på tomtom'en finnes Rauland og flere andre småsteder som er ukjent for Navtech's '08 modell!! Har tenkt å gå videre til Toyota Norge med dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Om man er blitt bortskjemt med TomTom eller Garmin...så kan original Toyota navien virke litt "enkel" ja... Har installert Kenwood navi (garmin produsert) i Lexus'en jeg ;) Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stighenning Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 Personlig syntes jeg den nagivsjons greia er en vits.. Mye bedre å ha en "dings" oppe i vindu - der hvor du faktisk har øya når du kjører.. så du lett kan flikke bort å se. Men det er vel smak å behag ;) / Stig Henning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 Nå er det endelig kommet ordentlig monteringssett for å skifte ut original spilleren, for den som vil fjerne den og montere ordentlige greier istedet! :D http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=5324&katid=274&mid=m436&id=&vn=736 Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg