Gå til innhold

Superb mk2, mulig å ettermontere ryggekamera ?

Ranger emnet

nils bm

Anbefalte innlegg

hei Folkens

Ja da har jeg bestilt ny superb Elegans 160 hk utgaven Sort lakk med Ivory skinn interiør, det stod mellom den og 170 disel, valgte bensin utgaven pga lite støy i forhold til disel, kjøpte også hele utstyrspakken unntagen cd- veksler og fotskammel.

Det eneste jeg ble litt frustrert over er at det ikke var ryggekamera med som oppsjon, det jeg la merke til under prøving av andre aktuelle biler f.eks. Passat CC, var at det så ut som om det var den samme navigasjonsenheten montert på begge bilene, og hvor passat cc hadde ryggekamera som opsjon.

Er det noen som vet om dette vil komme i en senere utgave i superben og om det vil være mulig å oppgradere eller hva?? var hos flere Skoda forhandlere og noen svarte bekreftene på det og andre svarte nei. Tydligvis vet de ikke selv. Siden det er en ekstra A/V ingang bak på columbus ser jeg for meg en mulighet å koble til et kamera her ???

Er det noen som kan svare på dette med ryggekamera

hilsen

nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen ville ha ca 12 ukers leverings tid så jeg håper å få den i månedskiftet nov des. skal legge ved noen bilder da,

Når det gjelder Columbus som leveres med den nye supeben, er det RNS510/Columbus unit.

Kom over et engelsk forum kalt for http://briskoda.net

her var det endel info om columbus og bland annet en link til

http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p1000_Komplett-Set-Rueckfahrkamera-VW-Passat-3C-Variant.html

som selger utstyr til passat skoda etc.

Ved siden sakset jeg ut følgende There is an ongoing discussion about this on the vwnavi.com forum. It's not specific to the Superb, but discusses retrofitting the reversing camera on a number of car with RNS510/Columbus units.

En annen ting jeg lurer på er : vil en miste eventuell orginalt oppsett i Columbus ved å legge inn ny software,f.eks. at ryggekamera bilde kommer opp automatisk på skjermen ???

nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

ja, det stemmer det med sensorer, kjøpte oppsjonen med automatisk lukeparkering også, men det er bare det at

jeg "elsker duppe- dingser" :) selv om de ikke nødvendigvis er et must. En annen ting er når du sitter inne og skal rygge så er det ikke så god sikt gjennom bakvinduet på den nye elegancen kan selvfølgelig bruke sidespeil.

Derfor ønsket jeg å ettermontere et ryggekamera og koble det til Columbus enheten, slik det er gjort på den nye Passat CC så når bilen settes i revers så kommer ryggebilde opp automatisk på Colombus enheten

nils :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...