Jørn_M Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Kjøpte meg en Corrado G60 for 14 dager siden. Jeg fikk med en trimkam, men det jeg lurer på er om jeg burde gjøre noe mer med motoren, eller om det bare er å sette den inn. Har ikke hvert borti disse motorene før, så jeg veit ikke helt hvor mye de tåler før ting må forsterkes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Først må du finne ut hva slags kam det er. Noen trimkammer krever kraftigere fjærer. Du må i hvertfall bytte ventilløftere og bør bytte regreim og strammer samtidig. Du bør også ha et nytt chip for akkurat kammen du har, slik at motoren ikke raser pga for mager blanding. For å få riktig blanding kan det også være nødvendig med større dyser eller annen bensintrykk regulator (fpr). Chippen må være tilpasset dysestørrelse, fpr og kam Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn_M Skrevet September 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Det pleier vel å være noe navn eller nr på kammene eller? Fikk den uten eske, så jeg har null info om hvordan kam det er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Pleier å være nummer på dem ja Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn_M Skrevet September 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Vet du hvor mange hester kan jeg få ved å gjøre dette? Men en ting til, hvor mye tåler driv verkert på disse bilene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 vel...kassene på disse virker litt smekre... synkroniseringer som blir slitt, slakker generelt. Drivakslinger går av ved hard gassing, selv med original motor. Men klart, dette er på bilene som begynner å bli gamle. Går lettere i stykker med en motoreffekt på f.eks 250 HK. Men hvor mye fortere det går istykker, vet jeg ikke. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Vet du hvor mange hester kan jeg få ved å gjøre dette? Men en ting til, hvor mye tåler driv verkert på disse bilene? Generelt får du jo ikke noe mer hester, du bare flytter de. Feks 10 hester fra bunnen til 10 hester ekstra på toppen Hvor mye den gir kommer an på kammen. En Autotech 260 kam gir 4 hk Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn_M Skrevet September 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Jeg har fått tittet litt på den kammen jeg har liggende, og jeg fant to nr 0140 016802 Noen som veit hvor jeg kan få mer info om den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Finner ikke noe med google, men har du hørt men han du kjøpte bilen av? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn_M Skrevet September 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Jeg har funnet ut at kammen er kjøpt hos G-Tech i Drammen. Så jeg får ta en tlf dit til uka og prøve å få litt mer info. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 G-Tech selger Schrick kammer, så da tipper jeg det er Schrick delenr 014.01.681-02 som er en 268/276 kam for G60. Jeg anbefaler forsterkede ventilfjører for denne. Chip er et must. Helst bør du ha røddyser, chip og forsterkede ventilfjører Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn_M Skrevet September 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Takk for hjelpen Polo Classic. Vet du hvor mye dette koster og få gjort, inkludert delene jeg trenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Hvilken del da tenker du på? Kammen med nye løftere og ventilfjører kan hvilket som helst verksted sette inn. Mulig du klarer det selv også. Passende chip har SS Tuning, og jeg kan lage det også Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn_M Skrevet September 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Jeg tenkte på pris på dyser, chip, og ventilfjører. Men tok en titt på sidene til SS tuning så fant jeg priser der. Men hvor store er disse rød dysene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Mange som oppgir de til 315cc, mens Bosch oppgir de til 308cc Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.