Gå til innhold

Passat 2001mod. Vann lekkasje

Ranger emnet

AndreLuddvik

Anbefalte innlegg

Har samme problem på min 2001 modell.Har funnet ut at vannet renner ned i stolpen der sikkerhetsbeltet sitter og ned mellom sete ryggen.Har tatt løs den lille puten som sitter ytterst på høyre side og der er det vått.Dette gjelder bare høyre side av bilen.Har leitet meg blind etter hvor det kommer inn,men finner ikke det ut.Noen som vet om det er noen dren fra taket eller noe der bak?Kan det ha noe med takrailsen og gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo...

jeg har en passat tdi 02 mod... og den tar inn vann den også :( finner ikke hvor det kommer inn hen, men nå som jeg har lest disse innleggene skal jeg gå ut å sjekke igjen.. utrolig frustrert...

men også en annen ting som dukket opp i går: jeg var ute å kjørte en tur. også når jeg svingte til høyre så gikk sentrallåsen på og av... så lyste kupèlyset... pluss at bakluke døra låste seg opp.. den gikk ikke helt opp, bare det første hakket liksom.. hvis dere forstår... men da jeg var nesten hjemme, så begynte alle blinklysa å lyse konstant...? what`s up with that?? jeg fikk ikke låst bilen med fjernkontrollen og alarmen gikk ikke på. måtte låse den med nøkkelen og ta av minusen, for blinklysa lyste jo:( noen som har noe som helst peiling på dette? setter stor pris alle svar... bilen har cruisecontroll og kjørecp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på min 2001 modell.Har funnet ut at vannet renner ned i stolpen der sikkerhetsbeltet sitter og ned mellom sete ryggen.Har tatt løs den lille puten som sitter ytterst på høyre side og der er det vått.Dette gjelder bare høyre side av bilen.Har leitet meg blind etter hvor det kommer inn,men finner ikke det ut.Noen som vet om det er noen dren fra taket eller noe der bak?Kan det ha noe med takrailsen og gjøre?

Vil tro det er railsene da ja....

Har ennå ikke fått en reinskyll her i Bergen, utrolig nok, så hakkje fått testet om bilen er tett nå, eller om det lekker like jæv.... !

Gir tilbake mld når jeg vet noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo...

jeg har en passat tdi 02 mod... og den tar inn vann den også :( finner ikke hvor det kommer inn hen, men nå som jeg har lest disse innleggene skal jeg gå ut å sjekke igjen.. utrolig frustrert...

men også en annen ting som dukket opp i går: jeg var ute å kjørte en tur. også når jeg svingte til høyre så gikk sentrallåsen på og av... så lyste kupèlyset... pluss at bakluke døra låste seg opp.. den gikk ikke helt opp, bare det første hakket liksom.. hvis dere forstår... men da jeg var nesten hjemme, så begynte alle blinklysa å lyse konstant...? what`s up with that?? jeg fikk ikke låst bilen med fjernkontrollen og alarmen gikk ikke på. måtte låse den med nøkkelen og ta av minusen, for blinklysa lyste jo:( noen som har noe som helst peiling på dette? setter stor pris alle svar... bilen har cruisecontroll og kjørecp...

jepp jepp, da har jeg fikset problemet :) dro på jessheim auto og fikk dem til å ta en diagnose på bilen... det var comfort-enheten som var fucked up... pga av vann løekkasjen.. var jo faen meg 20 cm vann under gulvmatta :( men dro fram borrmaskinen og fikk lagd ett par hull til drenering og tørket opp resten:) så nå er den fin igjen.. men måtte ta oppp den enheten som styrer alt av vinduer, cruisecontroll og div sånne ting... gjort den ren og sprayet på crc, så funket den fint igjen... :) takk og lov for det... er visst ikke billig den!!

men hvis det er noen av dere som har lekkasje på venstre side, altså sjåførsiden, så vær OBS på dette... kan bli dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

dette er nok frå takrails, du får løyse dei litt og lime under dei med noko godstoff, f.eks sikaflex. På min bil, 2000 mod, var fremste mutter på begge rails lause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider