Prolixin Skrevet August 14, 2002 Rapporter Share Skrevet August 14, 2002 Hvor mye kan man få ut sånn ca av en VR6 motor uten overladning og hva må man da gjøre ? Kone filter og effekt anlegg er vel et must uansett. Golf VR6ern har 174hk mens Corrado VR6ern har 190hk, hva er forskjell på dem ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet August 14, 2002 Rapporter Share Skrevet August 14, 2002 Originally posted by Prolixin Hvor mye kan man få ut sånn ca av en VR6 motor uten overladning og hva må man da gjøre ? Kone filter og effekt anlegg er vel et must uansett. Golf VR6ern har 174hk mens Corrado VR6ern har 190hk, hva er forskjell på dem ? For å få ut mer av en sugemotor blir det jo vanlig sugemotortrimming: kammer, porting av topp, grenrør osv. Fulljusterbar datasprut vil også hjelpe, men alt dette blir jo fort dyrt. Golf vr6 er 2.8l (unntatt syncro) og corrado vr6 er 2.9l. Ellers er det vel annen motorstyring. Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prolixin Skrevet August 14, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2002 Originally posted by Ole Morten For å få ut mer av en sugemotor blir det jo vanlig sugemotortrimming: kammer, porting av topp, grenrør osv. Fulljusterbar datasprut vil også hjelpe, men alt dette blir jo fort dyrt. Golf vr6 er 2.8l (unntatt syncro) og corrado vr6 er 2.9l. Ellers er det vel annen motorstyring. Okay, La oss si en Golf VR6 (2.8l) med K&N kone filter, 2.5" Effekt anlegg, Grenrør og sportskam. Hva antar du den vil yte av effekt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet August 14, 2002 Rapporter Share Skrevet August 14, 2002 Originally posted by Prolixin Okay, La oss si en Golf VR6 (2.8l) med K&N kone filter, 2.5" Effekt anlegg, Grenrør og sportskam. Hva antar du den vil yte av effekt ? Vanskelig og si, koster vel mer enn det smaker tenker jeg... Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet August 14, 2002 Rapporter Share Skrevet August 14, 2002 15 hk eller no... ikke noe seriøst.... mer lyd en effekt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet August 14, 2002 Rapporter Share Skrevet August 14, 2002 vr6 med sportsluftfilter gir jo fet lyd da :) Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet August 14, 2002 Rapporter Share Skrevet August 14, 2002 hvis du setter inn konisk filter, så husk og lag avskjerming slik at den ikke trekker så mye varm luft(gjerne med rør til grillen eller no) . hvis ikke kan du faktisk få mindre effekt.. :) Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prolixin Skrevet August 14, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2002 Fant denne hvor det står endel om trimming av VR6 - http://www.munks.com/vag/techtips/tuning/tuning_pg1.htm Kjipt at det er vanskelig å få noe særlig mere ut av den uten overladning og at det skal koste så mye. Er jo forståelig at det koster litt mere når det er 2 kam aksler som skal byttes. men 700 dollar ?!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.