Gå til innhold

Trenger hjelp til golf 2

Ranger emnet


golf_preben

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Har et problem med min golf 2 som eg håper at noen kan hjelpe mej me..

 

Probleme er at dekket på v.s av bilen, blir nedslitt helt i innerkanten (Der er ikkje av den delen av dekket som er nedi veien , menst man kjører, det er meir på siden av d heile, atmed felgkanten (inner), og det er ingen tegn til noen som helst kan ta borti..hvertfall ikkje noe eg kan se.

 

Kjører med 9x16" brock b1 felger, med 215/40.16 dekk,fk-justerbart senkesett, valsede hjulbuer..har og netopp vert og hatt firhjulskontroll og.

 

Håper noen kan raskt hjelpe mej med ditte!??

 

Takker for alle svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

er fordi det selfølgelig ikke er orginalt, og du må skifte endel på understellet, får selfølgelig hjerneteppe når det gjelder deler du må skifte.. hadde samme problemet før, så skiftet jeg noen dupeditter så gikk dette mye bedre:) som du sikkert ser fra bak siden av bilen, så står dekkene "mot" bilen øverst, og omvendt ved bakkekontakten.

du sliter ikke på dempern eller fjærene, men det er bakken som sliter dekket.. fordi hele bilens vekt blir holdt på bare få cm av dekket på kanten :) skulle gjærne husket hva det heter, men står helt stilt :S

 

Lykke til:)

Mercedes benz c-180 - bruksbil

Vw prosjekt - vr6?

Audi 80 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er fordi det selfølgelig ikke er orginalt, og du må skifte endel på understellet, får selfølgelig hjerneteppe når det gjelder deler du må skifte.. hadde samme problemet før, så skiftet jeg noen dupeditter så gikk dette mye bedre:) som du sikkert ser fra bak siden av bilen, så står dekkene "mot" bilen øverst, og omvendt ved bakkekontakten.

du sliter ikke på dempern eller fjærene, men det er bakken som sliter dekket.. fordi hele bilens vekt blir holdt på bare få cm av dekket på kanten :) skulle gjærne husket hva det heter, men står helt stilt :S

 

Lykke til:)

 

Negativ Camber heter det..

Trådstarter har selv sagt at slitasjen ikke kommer av camber eller spissing da det slites på innsiden av dekket, ikke mønsteret. Grunnen til dette er for høyt innpress på felgene.

 

Kan muligens løse dette ved å gå ned til 205/40 195/45 e.l, alt etter hva som passer best, om du ikke vil space ut hjulene.. (Blir nok litt strekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår