matros72 Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Mange her inne som snakker om å borre hull i luftfilter boksen på 2,3e for og få fram 5er lyden.Men er det noen som kan forklare dette nærmere? Skjønner at det skal borres hull i bunndelen inn mot inner skjerm,men vor mange hull? og diameter på hullene? Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Kan borre mange 8mm hull f.eks.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Synes nå det holdt med et KN panelfilter jeg men... Får mest femmerlyd av å bytte bakpotta ;) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabasko Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Hvor mye effekttap snakker vi om pga. varmluft? Fristende å gjøre det, men.. Siter Audi 100 quattro 2.3L :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet September 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Synes nå det holdt med et KN panelfilter jeg men...Får mest femmerlyd av å bytte bakpotta ;) Så du mener å bytte bakpotta er tingen? Har du noen tips til bakpotte?nettsider hvor man får bestilt slike som er tilpasset bilen? Har søkt en del på nettet,men finner fint lite nettsider som selger bakpotter,eller sportseksos til denne bilen.. finner jo masse slike uorginale potter ja,men da må d jo sveises å tilpasses,noe jeg ikke har tilgang til :( Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 kjøp en billig en, universal, og bare klem de på med rørklemmer :) Funka fint for den gamle golfen min ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabasko Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Så du mener å bytte bakpotta er tingen?Har du noen tips til bakpotte?nettsider hvor man får bestilt slike som er tilpasset bilen? Har søkt en del på nettet,men finner fint lite nettsider som selger bakpotter,eller sportseksos til denne bilen.. finner jo masse slike uorginale potter ja,men da må d jo sveises å tilpasses,noe jeg ikke har tilgang til :( Jeg dro på svendsen eksos og fikk de til å sveise på ny bakpotte.. veldig god og mørk brumming opp til litt over 3000rpm. Å lage hull i filterboksen gir vel en litt annen type lyd? Siter Audi 100 quattro 2.3L :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 hvis man borrer hull i luftfilterboksen får du en rå brumming over hele turtallet, så lenge motoren har motstand eller at du akslererer (hvordan skriver man det ordet?).. i oppoverbakker er det nesten orgasmisk :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabasko Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 hvis man borrer hull i luftfilterboksen får du en rå brumming over hele turtallet, så lenge motoren har motstand eller at du akslererer (hvordan skriver man det ordet?).. i oppoverbakker er det nesten orgasmisk :P A-k-s-e-l-e-r-e-r-e-r Glemte en "e" bare ;-) Mvh Norsklærer Tabasko Men fra spøk til alvor, er det ingen ulemper knyttet til dette med å lage hull i luftfilterboksen? Er det en reversibel prosess, at man f.eks. kan ta en plastikkbit og "lime" over hullene igjen? Siter Audi 100 quattro 2.3L :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Takk norsklærer Tabasko! ;) Jo, fra tidligere erfaring så funka det med svart gaffatape :)Så heller ikke så ille ut :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Helt ærlig mener jeg det drille hull på VAGs 2V motorer er bare tøys, da man henter effekter et annet sted. Og dette med lyd gjør liksom ikke så mye fra eller til med borring kontra vanlig sportluftfilter liksom. Hvorfor vil du dra inn varmluft fra motorrommet? Drar man kanskje inn mer drit i filteret enn med hel boks? Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet September 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Har bestilt meg bakpotte nå,så satser på det blir litt annen lyd i bilen :) Gidder ikke å rasere luftfilterboksen,er vel bedre med litt grom eksos vil jeg tro.så pynter det jo opp bilen og med dobble cromma utløp hehe.. Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Sett en egen guide på dette på Audizine faktisk, der borra dem hull i innerskjermen og så i luffilterboksen så den dro kald luft fra hjulbuen. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 smart ^^ Kjedelig å få vann inn i luftfilteret da :P haha ;) men lar bare en "doktor" fikse det med konfilter :P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.