Gå til innhold

kjøp av pendlerbil

Ranger emnet

madDONKEY

Anbefalte innlegg

er på jakt etter en bil å bruke til og fra jobb(3mil og gjennom bomring hver vei). og trenger noen forslag.

hovedpoenget er å få en bil som er så billig som mulig i drift. dvs lavt forbruk og lav forsikring.

vil også gjerne ha noe med bakhjulstrekk eller 4hjulstrekk.

har sett litt på smart bilene og de er veldig aktuelle.

har også tittet litt på secma (mc-bil), som er 500ccm og registrert som motorsykkel. fordelen her er at den er gratis i bomringen. noe som er et stort pluss.

minuset er at jeg er 194 høy, og mistenker at secmaen blir for lav for meg.

trenger egentlig ikke å ha mer enn 1 sete, da det i 9 av 10 turer bare vil være meg i bilen.

alle forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv på utkikk og for meg er alle "pizzabiler" veldig aktuelle.

Renault kangoo,citroèn berlingo, peugeot partner.

disse er alle forhjulstrekk, men derimot veldig billige og bruker ikke fludium.

20-40k så har du en utmerket en:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte en bmw 318 som fruen bruker til og fra jobb 6 mil 60 km hver dag . bruker lite bensin og bakhjulsdrift

bilen har ikke reg reim så lite velikehold kreves =) billige og forsikre og

what? er det ikke regreim på 318? trodde det bare var sekser`a som hadde kjede jeg...

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal kjøpe en berlingo multispace (5seter) som familie bil. men jeg vil ha noe som er litt artig. derfor jeg vil ha bakhjulstrekk. har tittet litt på daihatsu sirion. 4hjulstrekk og 100hk. eneste minuset er at det er daihatsu.

Ingenting galt i at det er en Daihatsu :) Langt bedre holdbarhet på disse enn mye annet. Den 100-hestern er en oppdatert versjon av motoren du finner i Yaris, og hvis jeg husker riktig er også den i Yaris produsert av Daihatsu.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider