lroedal Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Har for tiden Morel Elate 6 to-veis montert i Poloen. Men har noen mellomtoner på hånden, som jeg kunne tenkt meg å montere inn i tillegg. Så lurte jeg på om det er mulig å kople disse på samme utgang som midbassene bruker fra delefilteret? Har sånn kombinert midbass/mellomtone nå, så vidt jeg vet. Da skal altså midbassen og mellomtonen være koplet på samme. Går dette an? Eller er jeg nødt å legge opp flere ledninger fra forsterkeren, slik at midbassene får eget der, mens jeg har mellomtonene og diskanten via delefilteret? Vet ikke om jeg greide å gjøre meg forstått, kan sikkert legge ut en liten skisse fra Paint om det trengs. :P Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 det går ikke :) må evt kjøpe deg et 3-veis delefilter.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet September 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Doh, hørtes tiltak ut :p da får jeg heller orke å kople om alt... :p doh.. :P Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 må uansett ha et 3-veis delefilter da.. med det så trenger du bare bytte det ut med det filteret du har i dag og koble på mellomtoner :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet September 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Er ikke slike filtre dyre da? :( Er jo så stort... :p Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Bytter du delefilteret på et Morel Elate 6-3 sett så vil du endre den totale lydopplevelsen til det værre! Hva er egentlig galt med det oppsettet du har idag? Hvis det bare er for at du "har nye mellomtoner for hånd" som er årsaken til at du vil bytte så er dette sterkt å fraråde! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet September 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Har Elate-mellomtonene i dørene, så de blir litt langt ned. Kunne derfor tenkt meg å ha de ekstra mellomtonene i dashen (der diskanten står nå, de nye mellomtonene er for øvrig fra Hertz.) og remontere diskantene inn i speilhusene, da jeg uansett har elektriske speil. :) Men kan jeg kople de nye mellomtonene på det delefiltret jeg har nå da, og ta de gamle rett på forsterker som jeg heller innstiller deretter? Har ledige kanaler å ta av! Det settet jeg har er for øvrig ikke tre-veis, det er to-veis. :) Så har to-veis delefilter, hadde derfor i så tilfelle blitt aktuelt å bytte til et tre-veis morel-filter da. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg