Gå til innhold

Rar lyd ved lavt turtall

Ranger emnet


Dragoon

Anbefalte innlegg

Har en Opel Astra Sedan, 1,6L 16V 96mod. Har gått problemfritt den tiden jeg har hatt bilen. Nå har det derimot oppstått et "problem". Når jeg er på lavt turtall (2000 og under) har det de siste dagene oppstått en merkelig lyd i fra motorrommet. For min del høres det nesten ut som et kjede som flyr rundt men ikke får skikkelig feste.

 

Bilen går fortsatt fremover slik den skal uten problemer, og ingen varsellamper lyser på dashbordet. Noen som vet hva dette kan være og hvordan jeg kan fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvinner lyden litt lenger oppe i turtallsregisteret? Kommer kun når du er lavt i regiteret, og eventuelt tendens til å dukke opp når du gasser hvis du f.eks kjører på litt for lavt gir i forhold til farten? I såfall har jeg samme problem på min '03mod stv, 1.6motor (Z16XE). Lyden har tiltatt på min, blitt verre og verre over noen måneder. Har beskrevet den for folk med peiling på motor, deriblant mekanikere på Opel, men de har ikke uten videre kunnet sette noen "diagnose" i forhold til det jeg har fortalt dem. Nå skal bilen inn til 90tkm-service med regreimsbytte om få uker, så jeg håper de finner ut av det i samme slengen.

Jeg har dog fått noen hint at det kan være en ventil som henger litt, rasler liksom, håper bare ikke den setter seg helt, for får jeg ventilras, kan oppbygging av motor på verksted fort bli bortimot like dyrt som å kjøpe en ny en, og i så tilfelle er det jo ikke engang snakk om et valg om hva man bør gjøre.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår