Gå til innhold

s4 2.2 20vt fjusker =(

Ranger emnet


MiDjElAr

Anbefalte innlegg

hei..

va å kjørte ein dag da eg plutselig blei slengt fram i ratte og so trykt bakk i sete igjen, akurat som bilen kobla helt ut for so å komme tilbake,, so gjikk den bra igjen, helt til eg skulle over ett fjell da mista eg all efekt, starta bilen igjen og da gjekk den greit men ikkje bra, starta bilen neste dag å da gjekk den dårli,, ga gass da tok de 5 sek og da reagerte den og når eg slapp gassen gjekk den ned til 300 o/min for so å gå opp igjen ette ei stund.. kjørde litt men når eg trykke inn clutchen da stopper bilen,, kjørde VAG test på den uten noke hell,, er no på møller, har skifta plugga, plugghette, toppdekselpakning, sjekka motorstyring, ,men dei finn ikkje ut noke,, noken med noken tips til saken?

på forhand takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det hadde no vel komt opp når vi tok diagnose på den??

 

Mulig svinghjulsgiver hadde kommet opp, men LMM er det alt for skjeldent at kommer opp med feilkode... Ganske enkelt å sjekke egentlig. Inni LMM er det en tråd, denne skal lyse da du stopper motoren, dette for å brenne bort støv og annen dritt innvendig i LMM. Funker ikke dette er LMM def. Kan også væer andre ting som er def. med den, men det er den største og mest vanlige årsaken.. Svinghjulsgiver kan du måle rett på giveren med ett multimeter. Sett det på volt måling for vekselstrøm, dersom du får utslag (ser at voltmengden forandrer seg) da du dra motoren rundt, uten at den er koplet til funker den som den skal. (Skal nok være innen en sett verdi, men den er jeg ikke sikker på)

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du får lånt deg en annen coilrekke fra AAN/ABY/ADU motor og prøv den, er ikke uvanlig at coiler tar kveld...

 

Evt prøve en annen LMM og, bilen skal jo gå om denne er gåen. Går bare i nødmodus og spyler på med bensin.

 

Om bilen generelt bare går dårlig og stopper kan og skyldes luftlekkasje.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår