Gå til innhold

diff-problem

Radial

Anbefalte innlegg

Hei.

En kompis av meg har en 190E 1,8 fra 1992 med 330 000 på teller'n og 4 trinns kasse ( :D )...

Han har nylig kjøpt bilen for en veldig billig penge, og er i OK stand med unntak av bakakselen som bråker no sinnsykt iblandt.

Du kan akse deg opp til 85km/t... og du hører en svak liten uling, ikke plagsom... men når du går av gassen og på motorbrems får du en mildt sagt ganske høyfrekvent lyd og litt during i setet om du sitter bak. dette er etterhvert blitt veldig plagsomt ettersom han kjører gjøvik-lillestrøm hver helg.

Jeg har alltid trudd at dette har noe med pinjong og kronhjul å gjøre, at det kanskje er litt stor klaring etz som lager lyden, men det skal ikke klare å vibrere på denne måten??

i ett forsøk bytta vi olje på diffen her om dagen...olja som kom ut var ganske svart og så litt brennt ut, men det var hvertfal olje der...noe jeg fryktet det var lite av.

Uanz, ulinga etz ble ikkeno som helst bedre etter byttet (80-90 GL5 olje fra Valvoline), og jeg syns dette var litt rart.

Så, jeg begynte å se litt rundt på slakk i drivaksler...men klarer ikke finne noe slakk i dem i rotasjons-regningen..det er litt slakk inn/ut fra hjulet, men det må vel være sånn pga vandringa på bakhjulet.

MEN!! disse to "biffene" på hver side av diffen der drivakselen festes var det noe slakk i...akkurat som ett hjul med dårlige hjul-lageret kunne jeg bevege de litt sideveis etz...kan dette være synderen??

DSC00604.JPG

Mye jobb å bytte diff? Hvilke differ kan jeg bruke....? (4 trinns kassa har ganske lav utveksling)

Noen som har en i grei stand event? ;) (Ser det har en drøss i sverige..bildelsbasen til 1500 og oppover)

Takker for alle svar!!

Mvh

se bilde:

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider