Gå til innhold

B230FT dør ut etter pådrag når den er varm.

Ranger emnet


[Spider]

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så sliter jeg med at b230ft motoren i bilen min har lett for å stoppe etter selv de minste pådrag når den er varm, men skjer mest ved litt kraftigere pådrag, noen som har peil på hva det kan være? den kan også være litt rar på tomgang(les jaging) noen ganger når den er varm.. jager mellom 1000-2000 rpm plutselig så like plutselig slutter den å jage og detter ned på tomgang igjen men den kan også dø ut av det hvis den er varm.. har målt verdier på lambda og den ligger på mellom 0.8v og 0.85v på tomgang.. ligger på ca det samme når jeg gir gass men i det jeg slipper gassen og bilen nesten dør så raser volten ned til alt mellom 0.7v og 0,2v :wonder:

Er en relativt standard b230ft maskin eneste endringene på den er vel at den har v-kam isteden for t-kam.. kjører også med åpen-dump men den er sånn uten dump også.

Har rensa gass-spjeldhuset, kanalene til tomgangs-skruen og tomgangsmotor/IAC

 

Så hvis noen har noen ide om hva det kan være så setter jeg stor pris på alle svar! :volvopower:

- Volvo 760GLE 84' med b230ft.

x Volvo 740GL 88' nå med b230ft ;)(solgt)

X Peugeot 505GTI 86'(Spiker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en annen luftmassemåler

 

Hmm har ikke noen annen å prøve med, og hvis det var den som var problemet, skulle vel motoren hatt samme problemene når den er kald? mulig jeg tar feil så da får dere rette meg.

 

 

Er dette et problem som nettopp har dukket opp? Får du noen feilkoder?

 

Det er vanskelig å si egentlig, har jo kjørt med åpen dump stort sett hele tiden jeg har hatt den så da har jeg jo hatt det standard problemet b230ft har med åpne dumpventiler, men det i seg selv var aldri nok til at motoren døde etter pådrag.. men i det siste så har den begynt å dø ut over alt, for alt og ingenting rett og slett men, kun når motor er varm.. når motor er kald så går den som den skal.. Er ikke lh 2.4 på motoren så får ikke lest ut feilkoder :shake

 

har du OPEN dump?

 

Ja jeg har det ja, men den oppfører helt likt selvom jeg kjører uten dumpventilen..

 

Har fortsatt ikke fått no greie på hva det kan være så er fortsatt åpen for forslag :)

- Volvo 760GLE 84' med b230ft.

x Volvo 740GL 88' nå med b230ft ;)(solgt)

X Peugeot 505GTI 86'(Spiker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man bytta lmm og det hjalp jo litt, iallefall nok til at den har slutta å dø ut konstant.. men så snart den blir varm så oppfører den seg fortsatt litt rart og lambda sonden gir meg 0.79v til 0,82v på tomgang, Etter pådrag raser tomgangen ned til rundt 500rpm og noenganger under det også men den drar seg opp igjen og står å jager noen sekunder før den roer seg ned på rundt 750 rpm..

Noen som har noen ide om hva det kan være? :confused: kan det være lambda sonden som er moden for bytte?

- Volvo 760GLE 84' med b230ft.

x Volvo 740GL 88' nå med b230ft ;)(solgt)

X Peugeot 505GTI 86'(Spiker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår