Hans Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Har ingen spesielle erfaringer med dette å drifte. Slenger litt bare når det er vått og når det er snø. Har stort sett brukt volvoen til mor ;) som har servo. Nå har j kjøpt meg en bil til -uten servo. Er det mye vanskeligere å drifte ordentlig med en bil som ikke har servo? Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Originally posted by Air 63 Har ingen spesielle erfaringer med dette å drifte. Slenger litt bare når det er vått og når det er snø. Har stort sett brukt volvoen til mor ;) som har servo. Nå har j kjøpt meg en bil til -uten servo. Er det mye vanskeligere å drifte ordentlig med en bil som ikke har servo? Skal ikke akkurat uttale meg som om jeg er ekspert på dette området enda, men jeg kan jo synse litt. Du så jo den hvite merca mi på drift day på rudskogen syns jeg at jeg husker du har skrevet et sted her. Jeg syns at jo fortere man klarer å snu hjula fra den ene siden til den andre jo bedre er det. På bilen min har jeg altfor mange runder på rattet. Vet ikke om man får kjøpt styresnekke til mercedes 190 med færre runder på rattet? Men når det en gang er sånn at det er så mange runder på rattet som på min, syns jeg det er viktig at hjulene er veldig selvopprettende. Når jeg ligger i en sladd en vei, og skal legge bilen i en sladd andre veien slipper jeg rattet og lar det gli i henda til det stopper, for så å ratte som faen andre veien. Mange som liker å sladde med rattkule, har ikke prøvd den enda. :-), jeg tror det er fordel med servo, men styringer uten servo er jo ofte mere presise og gir fine tilbakemeldinger. Så lenge ikke rattet blir så tungt at det hemmer deg i å snu på hjula så fort du ønsker tror ikke jeg det er noe vits å ha servo, Merca har jo rå svingradius og, syns det virka viktig, for jeg lå faktisk på styrestoppen ganske mange ganger. Camaron min har innmari dårlig svingradius så jeg skulle nesten gjort noe med det Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Er vel smak og behag dette, uten at jeg heller er noen ekspert, men det er nok ikke store forskjellen med tanke på tyngden på rattet da man kjører, du får jo mere respons fra underlaget når du kjører uten servo. Rattkule er fyfy kortstyring bør prioriteres. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 noen som veit om en effektiv måte å mekke kortstyring på, uten å bytte styresnekke osv.. Går det an å klippe/lime litt.. hehe.. Bytte noe drev el. lignende.. har aldri vært borti å mekke no særlig på styring før.. har ikke servo.. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Det er bare å bytte tannstanga og pinjongen. til en med høyere utveksling Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 okidoki.. takk skal du ha.. har vel ikke tilfeldigvis kortstyring på escroten vel? Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by Vantage okidoki.. takk skal du ha.. har vel ikke tilfeldigvis kortstyring på escroten vel? Kommer i en pakke fra england så fort jeg finner en fax maskin Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by Hersker Hans Skal ikke akkurat uttale meg som om jeg er ekspert på dette området enda, men jeg kan jo synse litt. Du så jo den hvite merca mi på drift day på rudskogen syns jeg at jeg husker du har skrevet et sted her. Jeg syns at jo fortere man klarer å snu hjula fra den ene siden til den andre jo bedre er det. På bilen min har jeg altfor mange runder på rattet. Vet ikke om man får kjøpt styresnekke til mercedes 190 med færre runder på rattet? Men når det en gang er sånn at det er så mange runder på rattet som på min, syns jeg det er viktig at hjulene er veldig selvopprettende. Når jeg ligger i en sladd en vei, og skal legge bilen i en sladd andre veien slipper jeg rattet og lar det gli i henda til det stopper, for så å ratte som faen andre veien. Mange som liker å sladde med rattkule, har ikke prøvd den enda. :-), jeg tror det er fordel med servo, men styringer uten servo er jo ofte mere presise og gir fine tilbakemeldinger. Så lenge ikke rattet blir så tungt at det hemmer deg i å snu på hjula så fort du ønsker tror ikke jeg det er noe vits å ha servo, Merca har jo rå svingradius og, syns det virka viktig, for jeg lå faktisk på styrestoppen ganske mange ganger. Camaron min har innmari dårlig svingradius så jeg skulle nesten gjort noe med det du kan jo kjøpe slik som rallybilene har da. Utvekslingsboks.. det snurrer de vel bare en halv gang på rattet fra fullt fra den ene siden til fullt til dene andre siden.. Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by alex_ander3@hotmail.com du kan jo kjøpe slik som rallybilene har da. Utvekslingsboks.. det snurrer de vel bare en halv gang på rattet fra fullt fra den ene siden til fullt til dene andre siden.. Tvilsomt.. Det er nok ikke lett å kjøre med så lav utveksling på rattet. Har du ikke sett inboard fra rally biler da? (F.eks WRC) De ratter MYE mer enn en halv omdreining til hver side. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Jeg synes dette kommer veldig ann på men generelt så blir det fort litt tregt som "hersker hans" akkurat sa... Når du skal sladde/drifte og begynner å få litt fart er du virkelig avhenig av rask ratting, og da synes jeg det er best uten servo, siden dette er ganske mye raskere.. Når du har servo blir det jo en treghet i servo pumpa når du skal svinge fort til andre sida, en kontra f.eks.. Med servo så må du liksom hjelpe rattet rundt, mens uten er det bare å slippe og ta det igjen også ratte det du skal.. Mine erfaringer hvertfall... Mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by Lethal Med servo så må du liksom hjelpe rattet rundt, mens uten er det bare å slippe og ta det igjen også ratte det du skal.. Det kommer nok an på servoen. Jeg kan legge ut bilen, slippe rattet, ta det igjen og ratte videre. Rattet snurrer herlig kjapt uten hjelp. :D Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by eirikoo Det kommer nok an på servoen. Jeg kan legge ut bilen, slippe rattet, ta det igjen og ratte videre. Rattet snurrer herlig kjapt uten hjelp. :D Jepp som jeg sa ;) Eksempel: Golf Mk1 uten servo.. Masse kontrar (til tider nesten baklengs :D) i 100 km/t i evigheter oppover flystripa (1 km) uten å snurre.. Opel Vectra, samme hastighet og masse kontrar men til slutt kom jeg på etterskudd for jeg greide ikke å få rattet fort nok rundt til å ta igjen kontraen fort nok, og snurra etter 5-7 stk... VW Passat 98 mod Stasjonsvogn, ikke testa på flystripa, men er dog mye raskere på styringa/selvopretting, og mye lettere å kontrollere i sladd Golfen og passaten er faktiks veldig like, kjenner at det er samme merke liksom, selv om det er så stor alders forskjell.. Mens Vectraen var som å ha Sirup i styresnekka :rolleyes: Mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by Lethal Mens Vectraen var som å ha Sirup i styresnekka :rolleyes: Etter det jeg har fått med meg er det dimensjoneringen på ventilene i servoen som gjør det. For kjapp ratting, så kommer ikke olja frem, og servoen blir hard. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by eirikoo Etter det jeg har fått med meg er det dimensjoneringen på ventilene i servoen som gjør det. For kjapp ratting, så kommer ikke olja frem, og servoen blir hard. ahh.. akkurat.. Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Originally posted by Vantage noen som veit om en effektiv måte å mekke kortstyring på, uten å bytte styresnekke osv.. Går det an å klippe/lime litt.. hehe.. Bytte noe drev el. lignende.. har aldri vært borti å mekke no særlig på styring før.. har ikke servo.. Har du styresnekke, kan du lage en lengre pitman arm, da får du færre runder. Du får også kjøpt snekker til mange biler med forskjellige utvekslinger, skal kjøpe AGR snekke til Camaron. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.