Gå til innhold

AvZ i "ny" vinterbil: '83/84 Volvo 240 GL

Ranger emnet

avz

Anbefalte innlegg

Føler meg liten med mitt lille prosjekt, men håper det er en plass til alle:)

Bilen er en '83/84 Volvo 240 GL med 2.3forgasser, 5-trinns og servo! Veldig fornøyd med de to siste, til å være en såpass tilårskommen bil.

Jeg lurte på å kjøpe denne kjærra ifjor sommer. Men fant en Sierra for tredde gang. Et år seinere stod denne stakker'n fortsatt og venta på meg, så...aw, kunne ikke si nei1 Så jeg tenkte noen dager etter jeg fikk tilbudet igjen. MEN...plutselig hadde jeg kjøpt 17" felger og vinterdekk te'n, så da måtte jeg jo bare handle bil også:D

På tide med et bilde:

080908-2for1-17tom.jpg

Før bilen får skilt så må den vises, og før den vises så må det kostes litt på bremser bla. Thank you Thorn for Biltema;) Men da jeg fikk felgane idag, så MÅTTE JEG BARE, klarte ikke å dy meg, de skulle på bilen IdAG!;)

Bilder fra ifjor:

http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/171895-hjelp-valg-bruks-vinterbil-skal-jeg-kj-pe-240-a.html

Har videre lyst til å gjøre'n litt mer "min", så har satt opp ei lita søt liste:

- Bremser

- PKK

- Sote noen ruter, ikke alt for mørk

- Lakke panser- og koffert-"senk" i sort eller kosgrått

- Lage litt sort listverk

- Finne '87 dørlister

x 15" 740 Turbo-felger

+ 17" vinter - montert!

- Lykter i grillen (foran eller bak)

alt sålangt

Og som de sier på Odsen: -Ønsk meg lykke til! :P

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kaller Biltema "Feiltema", men jeg syns det er ganske ålreit jeg med Volvo og "Bilemne", hadde jeg bare kjøpt riktige deler;)

Noen som vet hvor dette serviceskiltet skal sitte? Klistrelapp? Står i Biltema-katalogen i alle fall at kode 1 skal være Girling og 2: ATE.

Nå får jeg vel rette deler til slutt da, men noen fler spørsmål:

1: Girling er ventilerte skiver foran? / ATE er uvent.?

2: Er det forskjell på bremser bak på Girling og ATE?

Gleder meg så til å få skilt på den og kjøre .... spennende med ny eller annen bil, men litt ekstra med 2førr syns jeg;)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 3 months later...