Gå til innhold

Forsterker til 2x12" Pioneer Pro elementer?

Ranger emnet

kompalol

Anbefalte innlegg

Jeg har investert i 2x12" Pioneer Pro elementer men skulle gjerne hatt noen tips og andres meninger før kjøp av forsterker (eventuelt forsterkere) til herlighetene.

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4023&katid=28&mid=m436&id=&vn=736

Jeg har kanskje litt lite erfaring innenfor dette temaet så gå varsomt frem. Har dette i en Golf 3 så det er muligheter for å bare ta i bruk en 12" i første omgang før jeg investerer i en forsterker som kan klare å drive begge elementene. Ville det vært lurt å kjøpe seg 1-2 gelebatterier i tillegg?

Forresten, nå har jeg bare en kicker 6-kanals forsterker, og den klarer selvfølgelig ikke drive disse elementene, den vil vel kanskje bedre drive 1 element i forhold til 2?

Takker for innlegg folkens! :)

Mvh. Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer pro champion regner jeg med du mener?

Må ha en kicker 1000.1 , eller RF 10001bd for å få noe utav en subbwofer, får ikke noe trøkk utav den med noe jalla i allefall.

Lol, de forsterkerene du nevner, er ikke i nærheten av den dynabel forsterkeren, og så har de for lite effekt til to slike suber som trådstarter har...

Kicker og Rockford er heller ikke noe super saker, heller midt på treèt vil jeg si, så mitt tips til deg, blir å ikke uttale deg om ting du ikke har noe greie på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, de forsterkerene du nevner, er ikke i nærheten av den dynabel forsterkeren, og så har de for lite effekt til to slike suber som trådstarter har...

Kicker og Rockford er heller ikke noe super saker, heller midt på treèt vil jeg si, så mitt tips til deg, blir å ikke uttale deg om ting du ikke har noe greie på ;)

Les før du skriver idioten!

Og så kan jeg bruke hjernen min til å tenke for deg som ikke har stort mellom øra å si at det er en golf det skal stappes anlegg i, og der er det bare plass til 1x 12" og det var vel egentli det han sa fra starten av også?

så en kicker på 1000 watt rms i 2 ohm

eller en rf 10001bd som blir kjørt i 2 ohm på 750 watt rms burde holde i massevis. begge disse forsterkerne koster rundt 6000,-

og i forskjell til der jeg jobber og selger a/d/s forsterkeren 7000.1 på 1000 watt rms i 1 ohm ville jeg bare si at han kunne glemme å kjøpe noe sånn dritt!

Har selv ikke peiling på dynabel for det er utrolig få som selger disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...
Les før du skriver idioten!

Og så kan jeg bruke hjernen min til å tenke for deg som ikke har stort mellom øra å si at det er en golf det skal stappes anlegg i, og der er det bare plass til 1x 12" og det var vel egentli det han sa fra starten av også?

så en kicker på 1000 watt rms i 2 ohm

eller en rf 10001bd som blir kjørt i 2 ohm på 750 watt rms burde holde i massevis. begge disse forsterkerne koster rundt 6000,-

og i forskjell til der jeg jobber og selger a/d/s forsterkeren 7000.1 på 1000 watt rms i 1 ohm ville jeg bare si at han kunne glemme å kjøpe noe sånn dritt!

Har selv ikke peiling på dynabel for det er utrolig få som selger disse.

Ja, da er det bare å gratulere, så kan vi snakkes når du får noen år innen bilstereo ;)

Poenget var at han får mye mere for pengene ved å kjøpe noe annet, og BEDRE enn kicker og rockford...

Har selv hatt disse elementene både i 12" og 15", og de krever MYE kraft, og da holder det ikke med noen av de forsterkerene du nevner. Jeg har brukt Orion HCCA5000 på slike elementer, og den nevnte dynabelen, og begge deler funket meget bra..,

Trådstarter burde også investere i noen nye batterier får å forbedre strømressursene... Eller kanskje kicke skal komme med et supertips om at du MÅ ha kondensator, lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Heisann folkens! :)

Hakke fult så mye kunnskaper om annlegg, bare de veldig lette som kunn trenger en liten plugg for at det skal komma lyd :)

Nå har jeg bestilt en 12" basskasse fra FenceAudio, og hakke peiling på hva jeg må gjøre for og få noe lyd ut av kassa. Må mann kjøpe høytalere itillegg noe store saker? og må mann ha en forsterker i tillegg? og ossen kabler må mann egentlig kjøpe blir så forvirra av og se bakpå denne kassa. Her er en link til basskassa : p " http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?pid=98722 " - kopier gjerne og sett denn inn i adresselinja! Veldig takknemlig for svar på dette!

På forhånd takk !

Kimmern

Lenke til kommentar
Del på andre sider