hfracing Skrevet August 21, 2002 Rapporter Share Skrevet August 21, 2002 du har rett i at toppen har mye ogsi.. .. tenkte ikke over smidde stempler osv.. da dete ikke er nødvendig(streng tatt) før man begynner og ta skikkelig i... som exempel har ejeg sett folk dra 200 hester (org 167) fra 306 gti motor,, uten engang og skifte kammer eller luftfilter/eksos.. kun på voldsom bearbeiding av topplokk(og med litt flax siden 306 gti ecu takler endringen).. dette er rekkefølgen jeg ville moddet NA motor i 1. filter, eksos og grenrør(god lyd, også tillater det senere mods og utnyttes max) 2. kammer 3. topplokksjobb (inklusive økning av komp) 4. ØKNING AV VOLUM er det faktisk ingen som har nevnt... finnes det en 2.0 og du har 1.8, BYTT!! ddet skal jeg gjøre... balansering osv... hele tiden må motor(bensing/tenning) være rett justert for motoren med mods.. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet August 21, 2002 Rapporter Share Skrevet August 21, 2002 Hva om jeg har lyst til å gjøre alt dette med motoren min? I stede for å slenge ned en turbo. Hvordan store utgifter må jeg regne med? Motor 2l DOCH. Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet August 21, 2002 Rapporter Share Skrevet August 21, 2002 Det billigste og enkleste er vel å dytte ned en original turbomotor. Dvs. en motor som kom med turbo fra fabrikk.. lettere å sveise om motorfester o.l enn å åpne motoren, mikse med kompresjon og kammer og alt det der.. Hvis det ikke passer, så får du det til å passe.. Det er ihvertfall planen min.. ;) Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espentan Skrevet August 21, 2002 Rapporter Share Skrevet August 21, 2002 Originally posted by HiiP Hva om jeg har lyst til å gjøre alt dette med motoren min? I stede for å slenge ned en turbo. Hvordan store utgifter må jeg regne med? Motor 2l DOCH. NA-trimming er dyrt iforhold til turbo-trimming, så skal du ha en vesentlig effektøkning snakker vi fort 50.000,- Skulle jeg begynt å trimme en NA-motor ville jeg aller først ha skaffet meg en programerbar-hjerne. Så ville jeg avbalansert veiv og skaffet meg smidde-stempler med et kompresjonsforhold på mellom 11.5 og 12:1. Nye råder som tåler mer turtall og som kanskje er 150-250 gram lettere. Så ville jeg fått toppen portet av noen som har en flow-benk og som har vært borti lignende motorer før. Så ville jeg skaffet kamaksler med mer løft på både innsug og eksos, og nye ventilfjærer som takler mer løft uten å gi ventilflyt. Deretter ville jeg ordnet et nytt innsug - med tanke på respons er NA-motorer veldig glad i inviduelle gasserspjell, samtidig som det gir mer fløde (forutsatt at det er et godt design). Det er i grove trekk det meste man kan gjøre med en gatemotor uten at det koster like mye som en ny bil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet August 21, 2002 Rapporter Share Skrevet August 21, 2002 Faen å jeg hater motoren i bilen min!!! Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet August 21, 2002 Rapporter Share Skrevet August 21, 2002 Originally posted by HiiP Faen å jeg hater motoren i bilen min!!! I ditt tilfelle kan det kanskje være mer lønnsomt og selge bilen og kjøpe en lik med turbo originalt. Hvis man ser fornuftig og økonomisk på det ;) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joaols Skrevet August 21, 2002 Rapporter Share Skrevet August 21, 2002 Som alle ser er det en del jobb med denne trimmingen, mitt forslag er da å få tak i en motor som noen har startet med, og ikke fullført! På denne måten vil man spare mange kroner i forhold til å begynne trimmingen selv! Siter Jokke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet August 21, 2002 Rapporter Share Skrevet August 21, 2002 Originally posted by Loppa I ditt tilfelle kan det kanskje være mer lønnsomt og selge bilen og kjøpe en lik med turbo originalt. Hvis man ser fornuftig og økonomisk på det ;) Liker bilen min... Har prøvd å kjøpe ny 2 ganger nå, men det blir alltid til at jeg holder på bilen min. Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet August 21, 2002 Rapporter Share Skrevet August 21, 2002 jeg skal jukse for og få en økning... :) hopper fra 1.8 til 2.0 150 hester før trim er greit og ha.. veier jo 900 kilo bare når jeg er ferdig med den. skal satse på 170 hester ihvertfall Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet August 21, 2002 Rapporter Share Skrevet August 21, 2002 Originally posted by LupoB0Y Det er vel strengt tatt nødvendig med lavere kompresjon når man setter en turbo i en sugemotor. Tenningen må også justeres. Vis du skal ha på turbo må du ha lavere kompresjon ja seff.!!! Men vis du ikke skal ha turbo, er det om å gjøre å ha høyest kompresjon. =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet August 21, 2002 Rapporter Share Skrevet August 21, 2002 Originally posted by HiiP Liker bilen min... Har prøvd å kjøpe ny 2 ganger nå, men det blir alltid til at jeg holder på bilen min. Hva slags bil har du? har ikke fått med meg det helt.. :confused: Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espentan Skrevet August 21, 2002 Rapporter Share Skrevet August 21, 2002 Originally posted by hfracing jeg skal jukse for og få en økning... :) hopper fra 1.8 til 2.0 150 hester før trim er greit og ha.. veier jo 900 kilo bare når jeg er ferdig med den. skal satse på 170 hester ihvertfall Jeg har lest om flere i USA som kjører med Honda Integra Type-R motor(190 hk) og Honda Prelude 2.2 motor (185 hk) i samme bil som du har - det kunne jo vært gøy det :) Får du deg en Integra motor har du jo en motor som varver 9000 rpm fra fabrikk :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet August 21, 2002 Rapporter Share Skrevet August 21, 2002 Originally posted by espentan Det er Civic VTi som har 1.6 liter og 160 hk, Civic Type-R (forrige karroseri) har 1.6 liter og 185 hk. Rett skal være rett :D Det er ikke riktig, kjenner en som har en 1993 mod. Civic type R. OG den er det 160 Hk i orginalt! Husk på at Civic`er har forskjellige betegnelser, Tror den VTI modellen er en amerikansk modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espentan Skrevet August 21, 2002 Rapporter Share Skrevet August 21, 2002 Originally posted by 100 Vis du skal ha på turbo må du ha lavere kompresjon ja seff.!!! Men vis du ikke skal ha turbo, er det om å gjøre å ha høyest kompresjon. =) Må og må - jeg kjørte 1.2 bar i ladetrykk på en Miata motor med 9.6:1 i komp. forhold. Og på Honda S2000 lader de 0.6 bar, og den motoren har et 11:1 forhold, så det er ikke noe must å senke kompresjonen for å overlade. Men høyere komp. stiller større krav til nøyaktig tenning og krever en god intercooler - og selvfølgelig kan man ikke kjøre med så høyt ladetrykk. Man skal huske at i en bil med høy komp. vil man få høyere effekt ved samme ladetrykk enn i en bil med lavere komp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joaols Skrevet August 21, 2002 Rapporter Share Skrevet August 21, 2002 Originally posted by espentan Må og må - jeg kjørte 1.2 bar i ladetrykk på en Miata motor med 9.6:1 i komp. forhold. Og på Honda S2000 lader de 0.6 bar, og den motoren har et 11:1 forhold, så det er ikke noe must å senke kompresjonen for å overlade. Men høyere komp. stiller større krav til nøyaktig tenning og krever en god intercooler - og selvfølgelig kan man ikke kjøre med så høyt ladetrykk. Man skal huske at i en bil med høy komp. vil man få høyere effekt ved samme ladetrykk enn i en bil med lavere komp. Honda S2000? Er ikke den uten turbo eller kompressor? Trodde det var halve poenget jeg verdensrekord i antall serieprodusserte hester pr. liter 1L = 120 Hk uten "hjelpemidler" som turbo etc. Siter Jokke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg