Gå til innhold

Trimming av Sugemotor

Ranger emnet


Prolixin

Anbefalte innlegg

Originally posted by espentan

 

Errr, feil. Den første Honda Civic Type-R ble ikke laget før høsten '97 og ble aldri solgt utenfor Japan.

VTi er en europeisk betegnelse for Civic med 1.6l VTEC med 160 hk.

 

Jeg vet du tar feil nå... for den han har er Civic type R, og det er 1993 eller 1994 mod. Og har 160 hk org. Ikke noe VTI det gitt.. står til og med type R på emblemet og i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by 100

 

Jeg vet du tar feil nå... for den han har er Civic type R, og det er 1993 eller 1994 mod. Og har 160 hk org. Ikke noe VTI det gitt.. står til og med type R på emblemet og i vognkortet.

 

Nei, 1993-modell Civic Type-R finnes ikke, enkelt og greit.

Hvis han har en japansk-importert Civic kan der være en SiR, men det er lang fra noen Type-R. SiR er den samme bilen som den europeiske VTi. Den første Type-R som Honda laget kom i 1995 og var en NSX, deretter kom Integra Type-R i 1996, og så Civic Type-R i '97, men lansert som en '98-modell.

 

Type-R embelemer er å få kjøpt i enhver harry-sjappe i USA, så det kan det godt hende han har.

Har bilen hans 160 hk er det en VTi. Den japanske SiR har 170 hk mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEY BITCHES!!! stick to topic.. hvis dere skal diskutere VTEC og annen plastracing så stikk et annet sted.. vi prøvde og holde tråden seriøs..

 

moderator.. slett all dritten og la en og annen tråd være seriøs.. please!!!

IRRITERT!!!

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--> on topic...

 

kald luft er selvfølgelig best, men som regel så må man ha litt lengre rør/luftinntak og da mister man noe av effekten (kommer ann på hvordan bilen er designet selvfølgelig, hvis man er heldig så trenger man ikke lange rør for å hente kald luft fra skjermen f.eks.)

 

Mye interessant her: http://www.howstuffworks.com/category.htm?cat=Eng

 

-anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espentan

 

Må og må - jeg kjørte 1.2 bar i ladetrykk på en Miata motor med 9.6:1 i komp. forhold. Og på Honda S2000 lader de 0.6 bar, og den motoren har et 11:1 forhold, så det er ikke noe must å senke kompresjonen for å overlade. Men høyere komp. stiller større krav til nøyaktig tenning og krever en god intercooler - og selvfølgelig kan man ikke kjøre med så høyt ladetrykk.

 

Man skal huske at i en bil med høy komp. vil man få høyere effekt ved samme ladetrykk enn i en bil med lavere komp.

 

 

Honda S2000, som nevnt tidligere, er en N/A motor uten noen form for turbo eller kompressor eller what-so-ever, kun en "vanlig" 2.0i 16V R4 VTEC motor med 241hk.

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

Honda S2000, som nevnt tidligere, er en N/A motor uten noen form for turbo eller kompressor eller what-so-ever, kun en "vanlig" 2.0i 16V R4 VTEC motor med 241hk.

 

Det var nok snakk om ved turbokonvertering her. (Miatan er også NA)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyer komp,datasprut,kompressor,turbo,NOS osv er vel og bra trimmingsmetoder men hvis du Blue Printer motoren føre du putter på alt det andre stæsjet så har du et optimalt utgangspunkt.Å blue printe motoren er å "rette"opp alle feil masseproduserte motorer har,det gå ut på i grove trekk at alle forbrenningskammra er eksakt like(fyllingsgraden),innsug/eksoskanaler er likt,ventilfjærer har identisk spenn/vekt,alle ventiler veier like mye,alle stempler/råder har eksakt samme vekt,veiva er nøyaktig avbalansert også sammen med råder/stempler,samt at innsugskanaler/råder blir polert.Her er det snakk om micoskopiske toleranser og bruk av litt avansert utstyr så det er ikke anbefalt å teste ut hjemme med fil og kjøkkenvekt.:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår