Gå til innhold

hvilken bensintrykksregulator er best?

Ranger emnet

SVK

Anbefalte innlegg

er det noen vits i å bytte btr på min 230ft med 531topp, vx3 kam, 3"eksos, 16t turbo, "r-sport" dyser, og chip tilpasset oppsett?

Om det er en chip med map for 3" lmm så skal det brukes dyser som gir 465cc/min.

Noe 968 dysene ikke gir, derfor skal bensintrykket justeres opp til 3.8 bar ved atmosfæretrykk, Dvs når vacuumslangen ikke er kobla til.

Om du kjøper en lineær eller progresiv btr er opp til deg.

Men ville uansett kjørt en måling av eksosen så du finner ut om den får riktig luft/bensin blanding.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det nok litt smått med bensin, men for all del bare kjør med orginal.

Værste som kan skje er jo trossalt bare at du skjærer motorn :D

blir det smått med bensin om jeg har org lmm og justerbar btr? skjønner ikke helt dette jeg. Kan du forklare hvorfor jeg trenger 3"lmm?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir det smått med bensin om jeg har org lmm og justerbar btr? skjønner ikke helt dette jeg. Kan du forklare hvorfor jeg trenger 3"lmm?

Blei kanskje noe feil her, var ikke helt våken når jeg skreiv det tror jeg :)

Jeg tror du trenger større lmm for at turboen skal få mer luft, og for at sprute skal registrere at det går mer luft.

Før turboen så er det ikke noe trykk, lufta som går i mellom lmmen blir sugd i mellom.

Du får jo sugd mer luft i mellom en 3" lmm enn en 2.5" lmm.

Men 3" lmm lager du ganske enkelt selv da ;)

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider