Gå til innhold

Ny bil, Opel Calibra 300hk

Ranger emnet

Prohx

Anbefalte innlegg

Så da var endelig tiden inne for å kjøpe min første bil! Har sett og lest litt rundt på nettet en stund og fannt tilslutt en Opel Calibra jeg forelska meg i. Jeg har vert å sett og prøvekjørt den og den virka veldig bra, men problemet mitt er at denne bilen har 300 hester på en C20LET. fwd. Dette er ikke godkjent sa han, men at det var bare å godkjene det fordi han hadde satt opp bilen etter turbo. (bremser osv.)

(Link: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14436798&sid=xz5cbadbFag772735&WT.svl=Link)

Jeg bare lurte på om dette er dumt av meg å kjøpe? hva må jeg gjøre for å godkjene den, og hva skjer hvis jeg ikke får den godkjent? "hvor ulovlig" er det å kjøre med trimma bil? hva skjer hvis jeg blir evt. tatt med den trimma ikke godkjent?

All info innen for dette hadde vert greit å vite noe om

Takker på forhånd for all hjelp!

Mvh. uerfaren førstebils kjøper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjøp deg noe annet enn calibra, finns jo knapt styggere biler. Unnskyld meg, men det er jo grisegrell bil.

calibra er ikke akkurat det mest holdbare eller tøffeste. Så er det jo forhjulstrekk. Kan jo like greit klare deg med 150hk om du skal ha forhjulstrekk.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg noe annet enn calibra, finns jo knapt styggere biler. Unnskyld meg, men det er jo grisegrell bil.

calibra er ikke akkurat det mest holdbare eller tøffeste. Så er det jo forhjulstrekk. Kan jo like greit klare deg med 150hk om du skal ha forhjulstrekk.

Hadde alle hatt samme bilsmak ville det vert veldig få biler i verden :doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din personlige mening om bilen, var det ingen som spurte om:) så spar oss:)

Hvertfall da vi veit at du syns, 240 og annet mercè søppel er det feteste som finnes..

Skal du snakke om holdbarhet på en bil du aldri har eid!? uff.. Igjen, om det er den tøffeste eller ikke, er det ingen som har spurt om:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C20LET er vel orginal turbo, vis jeg ikke tar feil. Så er vel ikke en sånn motor du har. Er det C20XE den heter mon tro?

C20LET er motorkoden for turbomotoren det, så ja, det er den som står i.

Å bli tatt med en bil der motoren ikke stemmer overens gir deg mye plunder i form av visning, dokumentasjon og slike ting. Skulle du krasje kan du risikere å bli gjeldsslave for resten av livet ;) I verste fall da.

Ville funnet meg en original Calibra Turbo jeg, selv om disse begynner å bli sjeldne.

Men hva er det egentlig designerene har bommet på ved Calibra siden flere syns den er stygg?

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg heller ha gått for calibra med 4x4 og c20let da har du jo 204hk noe som holder i en første bil, veldig fort gjort å dra sei uti grøfta med 300hk å framhjulstrekker. men ditt valg, er nok et lite helvette og få det godkjent. må ha godkjenelsespapirer fra opel att de har sett etter att det er bremser og understell som fakisk tåler det, også må du ha godkjenlesespapirer fra GM-norge hvor det står att den tåler det dreimomente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg heller ha gått for calbri med 4x4 og c20let da har du jo 204hk noe som holder i en første bil, veldig fort gjort å dra sei uti grøfta med 300hk å framhjulstrekker. men ditt valg, er nok et lite helvette og få det godkjent. må ha godkjenelsespapirer fra opel att de har sett etter att det er bremser og understell som fakisk tåler det, også må du ha godkjenlesespapirer fra GM-norge hvor det står att den tåler det dreimomente...

okey. skal prøve å se etter en original. Synd det er så få av de der ute, vanskerlig å finne noen rimelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider