the_dragon_no1 Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Hei ! har gjort en byttehandel med en " kompis".. Bytta min suzuki FZ50 mot en Eton draco 50.. Draco'n var i elendig stand.. knekkt ramme på 3 plasser, eksos ødelagt, ødelagt tenning,ødelagt prolink++++ Fz'n er i tipp topp stand.80mod ca. Vi bytta likt mot likt.. Så jeg brukte 5 timer på og fixe draco'n, og har bestillt deler for nesten 1000kr til den.. så sier han dagen etterpå, ( etter alt arbeid er gjort på den ) At han ikke vil bytte mer ?!?! hva kan jeg gjøre med dette ? Er det noe lover som sier noe om dette i tilfelle det sku gå så langt ? Vi har ikke skrevet noe papirer enda. ( dessverre ) Siter "The Green Beast" ~ prosjekt tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 Jeg hadde tatt av de nye delene og solgt dem før du bytta tilbake. Viss ikke så får du kreve penger for delene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 En avtale, muntlig som skriftelig er bindende i norges land. Men si at du skal ha betalt for de delene som du har kjøpt, og for arbeidet du har gjort! 2Art. Alle Contracter som frivilligen giøris af dennem, der ere Myndige, og komne til deris Lavalder, være sig Kiøb, Sal, Gave, Mageskifte, Pant, Laan, Leje, Forpligter, Forløfter og andet ved hvad Navn det nævnis kand, som ikke er imod Loven, eller Ærbarhed, skulle holdis i alle deris Ord og Puncter, saasom de indgangne ere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wold-Hansen Racing Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 Er som Adivass sier, en avtale i Norge er like bindene skriftlig som muntlig. Så stå på ditt. Og vil han absolutt ha den tibake får du kreve han for deler + arbiedspenger. Er han ikke villig til å betale for dette hadde jeg plukka av alt sammen og skjært opp ramma på nytt... ;-) Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the_dragon_no1 Skrevet September 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 hmmm.. ok. trodde bare muntlig avtale var i statene :P men uansett, ser ut for at han er villig til og betale for delene, pluss for de 5timene med arbeid jeg har brukt på den. så gidder ikke krangle mer med fyren.. får heller bare finne meg en annen "jobb-atv" :) Siter "The Green Beast" ~ prosjekt tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg