Gå til innhold

byttehandel, så vil han ikke mer ?!

Ranger emnet

the_dragon_no1

Anbefalte innlegg

Hei !

har gjort en byttehandel med en " kompis"..

Bytta min suzuki FZ50 mot en Eton draco 50..

Draco'n var i elendig stand.. knekkt ramme på 3 plasser, eksos ødelagt, ødelagt tenning,ødelagt prolink++++

Fz'n er i tipp topp stand.80mod ca.

Vi bytta likt mot likt..

Så jeg brukte 5 timer på og fixe draco'n, og har bestillt deler for nesten 1000kr til den..

så sier han dagen etterpå, ( etter alt arbeid er gjort på den )

At han ikke vil bytte mer ?!?!

hva kan jeg gjøre med dette ?

Er det noe lover som sier noe om dette i tilfelle det sku gå så langt ?

Vi har ikke skrevet noe papirer enda. ( dessverre )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En avtale, muntlig som skriftelig er bindende i norges land. Men si at du skal ha betalt for de delene som du har kjøpt, og for arbeidet du har gjort!

2Art. Alle Contracter som frivilligen giøris af dennem, der ere Myndige, og komne til deris Lavalder, være sig Kiøb, Sal, Gave, Mageskifte, Pant, Laan, Leje, Forpligter, Forløfter og andet ved hvad Navn det nævnis kand, som ikke er imod Loven, eller Ærbarhed, skulle holdis i alle deris Ord og Puncter, saasom de indgangne ere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som Adivass sier, en avtale i Norge er like bindene skriftlig som muntlig. Så stå på ditt. Og vil han absolutt ha den tibake får du kreve han for deler + arbiedspenger. Er han ikke villig til å betale for dette hadde jeg plukka av alt sammen og skjært opp ramma på nytt... ;-)

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider