Gå til innhold

Tuning - Corolla e10

Ranger emnet

Mazda_323_90

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Er stolt eigar av ein Corolla e10 93mod 1.3liter.

Har så smått begynt med å style den her og der for å få den looken eg vil ha, og no ville eg studere muligheten for å trimme den.

"Problemet" er at eg er heilt fersk innenfor det temaet.

Så eg lurer på:

Kva kan eg gjere for å trimme motoren i bilen min? Kva er lov? Kva må eg evt ha av godkjenning og papir?

Bytte motor er nok litt for avansert for meg. Men det finnes vel ting som oss normale dødelige får til? :) litt teknisk innsikt har eg.

Takker for alle evt. svar :)

Mvh

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke mye du får gjortlovlig med en 1.3l. men det er levert 4efte ( 1.3 turbo) i japan til starlet du kan sette i noe el jobb vet jeg men ellers passer alt omhverandre har på org motor sitter du med rundt 130 hk .

eller du kan gjøre som meg :P jeg har 170hk i min ( som ikke går forøyeblikket Ja folk jeg har råde bank :P . men mere hk kommer oveer vintern i min 1.6 ;))

beklager off topic ;)

men en enkel måte er power filter og effekt anlegg på bilen . se : toyotaextreme.dk og astina.dk for deler . Her har de mye

litt inspirasjon også ;) : her er min http://www.cardomain.com/ride/2561491

lykke til og spørr gjerne hvis du luerer på noe eller trenger noen deler . har litt liggende ( ikke 1.3 lenger siden alt til den er blitt solgt )

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerfilter og effekt anlegg var gode tips. Bra plass å begynne.

Vil det gi meg ein del ekstra krefter?

Nope, ikke en dritt. Var det noe mer?

Har vel 75 hk eller noe den 1.3-litern. Er vel like greit å la den være og heller ha fokus på utseendet ;)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Har jo en del ting du kan gjøre for å få litt ekstra piff ut a bilen da :P

-Bytte luftfilteret hjelper litt, ikke noe særlig.*(isåfall burde du ordne en skille vegg fra motoren til luft filteret for og ungå all den varmen :)

-Bytte hele eksosen( Nye grenrør,ny kat osv)

-Bygge om innsuget

-Skifte til shortshift gir stand( får du litt kortere gir vandring :)

og det siste som jeg prøvde nå , det var og bytte til 99 racing bensin på Shell :) Funker litt på Aksen da :)

Sikkert en del annet du kan gjøre å men kommer ikke på annet en det jeg har gjort, og det hjalpt en del :)

Sant som du sier, 90 hk orginalt. Så tipper du får rundt 100 når du er ferdig med alt detta ;)

Lykke te med bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider