Gå til innhold

Hvorfor norske veier er så dårlige...

Ranger emnet

Juristen

Anbefalte innlegg

Juristen er inne på noe ang befolkningstetthet ja.

Et posetivt eksempel er der jeg jobber nå:

Berlevåg i finnmark hadde ifølge SSB 1077 innbyggere pr 1.1.08.

Byen ligger i en "blindgate", og det er 6 mil med vei til nærmeste veikryss som forbinder berlevåg med omverdenen.

Denne veien blir nå asfaltert opp, til en kostnad av ca 35millioner kroner. Og dette er kun reasfaltering av gammel vei.

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner poenget mjed befolkningstetthet, men hvis dere tenker på arbeidskraft så er det sant nok. Men Dette forsvarer fortsatt ikke at det ikke blir utført mtp at Norge har mye bedre råd til asfalt enn det Albania har. Og arbeidskraft får man alltid tak i, alle har lyst å tjene penger.

Eneste begrunnelsen man kan bruke befolkningstetthet i norge er at det er faktisk mange km med vei... Ellers så er befolkningstetthet i mine øyer ikke relevant.

Husk også at selv om det er få innbyggere i Norge så har Norge som stat utrolig mye penger å disponere på en evt veiprosjekt.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juristen er inne på noe ang befolkningstetthet ja.

Et posetivt eksempel er der jeg jobber nå:

Berlevåg i finnmark hadde ifølge SSB 1077 innbyggere pr 1.1.08.

Byen ligger i en "blindgate", og det er 6 mil med vei til nærmeste veikryss som forbinder berlevåg med omverdenen.

Denne veien blir nå asfaltert opp, til en kostnad av ca 35millioner kroner. Og dette er kun reasfaltering av gammel vei.

35 mill. O.o Oj glad at jeg ikke må betale den regningen der, vent litt, jo det er nok vi alle som må betale den med 1 kr ekstra i skatt elns.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta er at det er ikke en ting som har ført oss dit vi er idag. Det er summen av mange ting. Politikk er en av flere aspekter her.

Dammed: 35 mill er ikke store summen det, men for en liten kommune øverst i norge med knapt 1000 innbyggere er det betydelig. Så var det alle andre veien som også skulle vært fikset opp da...men det får man vel ta en annen gang...

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde både politikere og entreprenørene hatt litt bedre peiling på veier og utbygning så hadde det vært litt bedre, dem reparer jo veier her og der tusenvis av ganger,isteden for å gjøre et godt grunnarbeid og god planlegging fra begynnelsen av hadde ikke dette vært så ille.

Jeg har sett mye rart arbeid av mesta og andre store entreprenører.

Politikere veit jo ikke hvordan man legger ut asfalt eller veit ikke hvordan en asfalteringsmaskin ser ut, så dem ler vi jo bare av. Få inn kompetente fagfolk til å være med å bestemme og planlegge BEDRE. Ikke glattbarberte broilere som er redd for å bli møkkete på finga.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde både politikere og entreprenørene hatt litt bedre peiling på veier og utbygning så hadde det vært litt bedre, dem reparer jo veier her og der tusenvis av ganger,isteden for å gjøre et godt grunnarbeid og god planlegging fra begynnelsen av hadde ikke dette vært så ille.

Jeg har sett mye rart arbeid av mesta og andre store entreprenører.

Politikere veit jo ikke hvordan man legger ut asfalt eller veit ikke hvordan en asfalteringsmaskin ser ut, så dem ler vi jo bare av. Få inn kompetente fagfolk til å være med å bestemme og planlegge BEDRE. Ikke glattbarberte broilere som er redd for å bli møkkete på finga.

Det er ikke alle som er helt enige med deg i det:

400px-Thorbj%C3%B8rn_Berntsen_2007_04_19.jpg

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiriksmil, har du ikke lyst på bedre veier, eller er du bare en typisk norsk kverulant? :)

Er ikke kverulant, syns ikke veiene vi har er gode nok. Prøver bare å se saken fra flere sider, og finne faktiske grunner til hvorfor norske veier enkelte steder suger. Knapt 100 km med midtdelere mot Sveriges 3k sier jo litt. Rundt 20 mil med ordentlig motorvei, kan ikke være mer? Sier også litt når vi i Oslo-området har blant de beste veiene i landet, er ikke perfekt over alt her heller for å si det sånn..

Men det er uansett greit å holde et visst nivå her..

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke norsk veipolitikk fortjener noe som helst forsvar, for å være helt ærlig. De har slurva no så inn i h.. i gamle dager, og nå prøver de å lure seg unna oppvasken og.. Nei, skulle vært piska til å få skikk på veiene, fortest mulig, og fått vekk den forbanna bilfientligheten sin! Pju, blir lett forbanna når det er snakk om vei :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh...! Så det var derfor Kongen kom med båt sist han var her i bygda!

hahaha LOL, samma skjedde i Bingen, dem fiksa opp en vegbit med ny asfalt fordi kongen skulle forbi... dem har plutselig råd til å fikse opp alt av veger når kongen kommer...

latterlig.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider