Gå til innhold

Vectra A - Feil i elektrisk anlegg :S

Ranger emnet

marhaus2k

Anbefalte innlegg

Jeg har en Vectra A 92mod.

For en stund tilbake begynte det elektriske å klikke litt.

Har seg slik at vis jeg kjører med vifteanlegget på fullt(3) og da setter på vindusviskerene så ryker sikringen til vifteanlegget..

Kan kjøre vifteanlegget på lavest(1) uten problem og midten(2) går av og til..

Noen som vet hva årsaken kan være og eventuelt en lett måte å fikse det på. Orker ikke å sende bilen på verksted når det kosten en fot i timen der...

Takk på forhånd....

Marius Bjørnør

Opel Vectra A 1,8i 92mod

Klikk her for min webside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en ting av gangen ;-) Neida, har hatt samme bilen med husker ikke helt hvordan el systemet var der. Om de to tinga er sikra på samme sikring eller om det er sepparate sikringer. Er de samla vil jeg tro lageret i viftemotoren din begynner å gå tregt eller pussermotoren sliter med å dra armene rundt. Det jeg hvertfall vet er vanlig på de bila er slittasje på overføringa til pusserarmene. Prøv å fjerne plasten under ruta di, dra av overførinsarmene og smør opp med godt smørende middel. Du kan også kjøre WD40 eller lign i inntaket på lufta til kupevifta, MEN da skal du være klar over at det lukter i bilen i god tid fremover...

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en ting av gangen ;-) Neida, har hatt samme bilen med husker ikke helt hvordan el systemet var der. Om de to tinga er sikra på samme sikring eller om det er sepparate sikringer. Er de samla vil jeg tro lageret i viftemotoren din begynner å gå tregt eller pussermotoren sliter med å dra armene rundt. Det jeg hvertfall vet er vanlig på de bila er slittasje på overføringa til pusserarmene. Prøv å fjerne plasten under ruta di, dra av overførinsarmene og smør opp med godt smørende middel. Du kan også kjøre WD40 eller lign i inntaket på lufta til kupevifta, MEN da skal du være klar over at det lukter i bilen i god tid fremover...

Takk for dette... kupevifta og vindusviskeren går på hver sin sikring.. Kan du tenke deg grunnen da World-Hansen Racing?? Ble fortalt at det kunne være en lednings kryssing men siden vifta funker på lavt så kan det jo ikke være det..

Opel Vectra A 1,8i 92mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ble ørlite værre da. Men det har nok skjedd en krysning av no kabler ett sted eller om det er noe i relè sentralen? Disse tinga har jo egentlig ikke noe med hverandre å gjør liksom. Men hver av tinga funker fint på alle måter og alle funksjoner da de brukes hver for seg?

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ble ørlite værre da. Men det har nok skjedd en krysning av no kabler ett sted eller om det er noe i relè sentralen? Disse tinga har jo egentlig ikke noe med hverandre å gjør liksom. Men hver av tinga funker fint på alle måter og alle funksjoner da de brukes hver for seg?

Jupp både vifta og vindusviskeren funker helt fint vær for seg.

Kan være at vindusviskermotoren begynner å bli sliten.. Ikke vet jeg :S hehe..

Opel Vectra A 1,8i 92mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider