Gå til innhold

Skal ha meg første bil!

Ranger emnet

Harald G

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en gutt på 17 som skal for første gangen kjøpe meg bil:D Har egentlig sett meg ut BMW 3-serie som den ideelle bilen. Ser en del på BMW 3-serie E46 modeller (rundt 98-01). En ting jeg lurer litt på er kilometerstand. Hvor viktig er egentlig dette når man kjøper ny bil? Hvis bilen virker solid og ikke lager noen ulyder etc når man kjører, og eierne har vært snille med den, hvor viktig er det da?

Det jeg også lurer litt på er om jeg skal kjøpe meg en bil som er stylet slik jeg vil ha den fra før av og har gått 200k+, eller en hvor alt av felger og fangere er originalt, som har gått 100k+ og koster litt mer. Hva ville dere valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg heller ville kjøpt en bil som har gått kort og er original, enn en som er fiksa på og stylet osv, for da er sannsynligheten større for at bilen er kjørt av en som antakeligvis kjører ganske mye mer aggressivt og da er nok bilen ganske slitt.. Er i samme situasjon selv, kjøpe en 04-modell 320D nå snart (17 år selv ;)) Men den har da gått 28.000 når jeg kjøper den eller noe :) Og kjenner bilen godt, har øvelseskjørt med den i 2 år snart og vi kjøpte den ny, så får ordne på den selv :)

BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En E36 318 eller E46 318 sedan er vel en grei førstebil, kommer an på hvor mye du har råd til. Km stand har ikke mye å si på BMW, bilene har gode motorer og tåler mye hard kjøring, så lenge eier har vært nøye med oljeservicene på bilen.

Det gjelder alt annet også på bilen, at den har blitt vedlikeholdt.

Det er forholdsvis enkelt å se om den har blitt det eller ikke.. ;)

Hvis bilen er stø på rattet, bremser ikke trekker til en side, dempere og fjærer er i fin stand, og at det selvsagt ikke er rust, så slipper du mye utgifter senere. Husk at mange BMW-eiere senker bilene sine uten å bytte dempere som er tilpasset senking, dermed kortes levetiden til demperen betraktelig.

Sånt er dyrt å bytte hvis du ikke kan skru litt selv :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider