Gå til innhold

Skal starte firma

Ranger emnet

onkelskrue

Anbefalte innlegg

Jeg og broren min har planer om å starte et firma. Er selv ingeniørstudent, og broren min jobber i nordsjøen og har derfor mye fritid.

Planen er å starte et lite firma, men vi er usikre på hva vi egentlig skal importere eller holde på med for å kunne tjene noe penger på det.

Derfor trenger jeg tips til hva som kan være relevant å gå igang med. Gjerne noe som er sjeldent og ikke mange driver med, eller deler som er stor etterspørsel på.

Alt av tips tar jeg imot som takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Importering av f.eks bilstereo fra utlandet er jo en ting å tenke på.. Store lass med bilstereo kan man tjene på om man importerer..

Diverse amcar-deler er også kurrant å importere.. Stadigvekk mange som trenger deler fra f.eks ebay til amcar.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder girkasse delen, så må dere kunne markedsføre dere skikkelig, så folk i det hele tatt vet at dere finnes.

Men nå er det jo folk som allerede gjør dette i Norge, og har holdt på med det en stund. Så enten måtte dere hatt en sinnsykt bra pris i forhold til dem, eller mye bredere erfaring og bedre service etc etc etc. Min mening bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Importering av verktøy kan jo kanskje også være lønnsomt. Det kan jo være lønnsomt om man importerer noe som faktisk er relavant med deres erfaringer. Du er jo ingeniør og har neppe mye erfaring innen mekanikk. Din bror derimot har vel fagbrev som industrimontør, industrimekaniker eller industrisveiser? Evt annet relevant fagbrev, eller fagbrev som elektromontør.

Ville ikke begynt å selge masse ting som dere ikke har noe som helst peiling på.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva han bedriver i sin hobby har ingenting med jobben å gjøre. Kjenner en som er advokat, men har hatt henda sine nedi flere motorer enn de fleste her på forumet, skikkelig "grease-monkey". Og han kan en god del.

Men ja importer/fiks ting dere kan godt.

Men bilstereo er det ganske bra marked for da det er svindyrt for bilstereo i Norge i forhold til statene.

Angående å markedsføre seg selv, er bare å lage brukere på alle f.eks. bilstereo forum og annonsere at dere selger billig bilstereo, lage kanskje en annonse i et par aviser også. Og få vist reklame banner gjennom google på kjente ungdoms sider som nettby, sol osv.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstereo er ikke dumt.

Men nå skal jeg komme med min mening igjen, og hva jeg gjør.

Klarer dere å skaffe litt kjente bilstereomerker billig har dere noe på gang. For jeg personlig kjøper ikke merker jeg aldri har hørt om. Kan godt hende "billigmerkene" er greie nok, men jeg mener at man får det man betaler for.

Så Focal, JBL, Hertz, Sony, Pioneer osv osv til en knallpris hadde funket som faen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxxsonics er et bra merke å satse på i Norge. Er lite kjent i Norge, men dem som driver med bilstereo har hørt om det og det er veldig bra kvalitet i frohold til pris, og i statene så blir dem sammenlignet med rockford fosgate osv.

Men det er en butikk som har akkurat begynt å selge disse, til en ganske fet pris om jeg ikke tar feil.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstereo er ikke dumt.

Men nå skal jeg komme med min mening igjen, og hva jeg gjør.

Klarer dere å skaffe litt kjente bilstereomerker billig har dere noe på gang. For jeg personlig kjøper ikke merker jeg aldri har hørt om. Kan godt hende "billigmerkene" er greie nok, men jeg mener at man får det man betaler for.

Så Focal, JBL, Hertz, Sony, Pioneer osv osv til en knallpris hadde funket som faen tror jeg.

Så da er en dobbel din spiller med touch screen, bluetooth, dvd, divx, usb/sd, navigasjon (da uten programvare, men kan lastes ned) RDS radio osv, ikke verdt 1600kr inkl. frakt?? Spiller har ingen spesielt navn, men fungerer ypperlig, med god lyd. Tenk vis han kunne få sånne inn til norge for 1200-1500kr pr stk inkl moms, frakt og toll, siden han evt kjøper i store partier, og så selge dem for 2000-2500kr.Dette er noe som jeg mener det vil være marked for, og mulig og tjene ihverfall 500kr pr stk, og mulig mer, da jeg ser at lignende spillere, dog uten navigasjon, skal selges for 3000-5000kr her i norge.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er en dobbel din spiller med touch screen, bluetooth, dvd, divx, usb/sd, navigasjon (da uten programvare, men kan lastes ned) RDS radio osv, ikke verdt 1600kr inkl. frakt?? Spiller har ingen spesielt navn, men fungerer ypperlig, med god lyd. Tenk vis han kunne få sånne inn til norge for 1200-1500kr pr stk inkl moms, frakt og toll, siden han evt kjøper i store partier, og så selge dem for 2000-2500kr.Dette er noe som jeg mener det vil være marked for, og mulig og tjene ihverfall 500kr pr stk, og mulig mer, da jeg ser at lignende spillere, dog uten navigasjon, skal selges for 3000-5000kr her i norge.

Men i Norge så er det stort sett sånn at de fleste vil betale litt ekstra for å få et merke som er kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider