Gå til innhold

Polo 6n 1.4 med turbo?

Ranger emnet


Stiffone

Anbefalte innlegg

Hei, en kamerat hadde en liten turbo liggende fra en dieselbil. Tror den kan være av størrelsen T25 eller noe, hvertfall ikke større. Faktisk nesten ikke brukt:) Og da tenkte vi at vi kunne prøve å sette denne lille turboen i min lille Polo 1.4 60 hk! Hvordan tror dere dette vil gå? Tviler på at turboen klarer og lade noe mer enn 0.4 bar. Men har noen spørsmål angående dette.

 

Noen som vet hvor mye disse motorene tåler?

Tror dere vi må justere tenning, bensintrykk, programmere chip eller noe for at dette skal fungere bra?

Noen som har gjort dette før og kan gi noen tips?

 

Vi gjør det bare for gøy å regner ikke med noe "wow" økning på effekten. Men hadde vært morro å fått det til å fungere!

 

Vi har ellers funnet ut at vi tar oljekjøling til turboen fra oljetrykksmåleren ved hjelp av t-stykke og returen ned i peilepinnen. Fant ikke noe returhull i blokka, finnes det? Bruker original manifoil og gjør ingenting med oppsettet på bilen ellers før vi har fått den til å svive:)

 

Motoren er forresten kjørt 207 000km, og det er en 97 modell og 5 dørs bil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis har T25 på sin G40, og lader 1,2 bar. Det gir 190 hk.

 

Skal du ha det til å holde på din, må du ha nye stempler, råder, dyser og tilpasset chip. Du får passende manifold på Ebay. Søk på G40. Rådene i denne motoren er tilsynelatende laget av sjokolade. En kompis brukte orginalrådene i sin Polo 16v som er samme delenr, og de ble bøyd ved 0,3 bar trykk

 

 

 

Returen må du kjøre inn i bunnpannen, for ikke å ødelegge turboen.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, da var det over:P Vi fikk på turboen og kjørte noen minitter før turboen røk:D haha, var vertfall rå lyd og drog litt når vi kom opp på litt turtall. Men siden vi hadde returen litt oppover så ble det bare kluss med olje i turbohuset og søl. Så da tok vi bort oljekjølingen og kjørte på uten. Varte ikke så lenge før bladene på spindelen ble så varme at de smelta. Menmen, kjekt så lenge det varte! Tror det blir et mer seriøst turbobygg senere, fikk smaken på turbo nå!:D

 

Har satt på alt av originaldeler nå å overlever med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår