arildh Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 Spørs om andre følger. Amerikanerne har vel ikke råd til å kjøpe piggybacks lenger... Japan’s largest credit research company Teikoku Databank announced that automotive parts manufacturer Trust filed for bankruptcy on September 10th, 2008. Trust also known abroad as Greddy is reported to be approx US$60M in debt. In February 2008, Trust reported declined annual sales of US$53M. Loan payments totallying US$43M became a burden and was forced to file bankruptcy to the Tokyo District Court. Trust was founded in 1976 and employs 190 workers producing exhausts, springs, turbo chargers and car electronics. A US subsidiary, Greddy Performance Products was founded in 1994 to expand overseas sales. In 1998 Trust reported annual sales of US$80M but since then sales had been declining. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 Dette her har jeg veldig vanskelig med å tro. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet September 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 http://www.gtchannel.com/content.php?cid=30955 Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Det stemmer faktisk. Nesten utrolig at et så etablert firma, som har holdt på helt siden 1976 kan gå så dårlig. Men det er ikke første gang. Kanskje blir det som med APex'i, at noen klarer å gjenopplive butikken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 oii faen.. hadde jeg aldri trodd skulle se.. greddy(trust) ser man jo på som kremen av kremen nesten.. hadde det vært et eller anna makkverk hadde jeg skjønt det men.. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 oii faen.. hadde jeg aldri trodd skulle se.. greddy(trust) ser man jo på som kremen av kremen nesten.. hadde det vært et eller anna makkverk hadde jeg skjønt det men.. Problemet er at makkverkfirmaene klarer seg med deres kinakopier og kopistyling, mens de seriøse firmaene som lager seriøse varer ikke for solgt det fordi vi forbukere bare kjøper ræl. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OutCold Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Er det Greddy eller Trust som er konkurs egentlig? Vil det ikke komme flere Greddy produkter? Siter - RX7 FC3S EUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Problemet er at makkverkfirmaene klarer seg med deres kinakopier og kopistyling, mens de seriøse firmaene som lager seriøse varer ikke for solgt det fordi vi forbukere bare kjøper ræl. hvis "rælet" holder for den jevne forbruker, vil jo de "seriøse" gå konkurs. Vil heller påstå at greddy skryter på seg å være seriøs, mens de egentlig overpriser produktene sine.. mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Er det Greddy eller Trust som er konkurs egentlig? Vil det ikke komme flere Greddy produkter? GReddy er bare et av merkene til Trust. Akkurat som Grex, Gracer osv. Trust er navnet på bedriften. Men de skal tydeligvis fortsette produksjon. Just got email from Greddy with Press Release. They will be still present, no worries. They will also bring some new project vehicles and new 2009 products to SEMA 2008. http://jdm-insider.com/Blogs/Eric/?p=1046 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 hvis "rælet" holder for den jevne forbruker, vil jo de "seriøse" gå konkurs. Vil heller påstå at greddy skryter på seg å være seriøs, mens de egentlig overpriser produktene sine.. mvh oddi Da missforstår du. Hvorfor trur de de ekte japanske delene er dyrere? Jo, fordi det er de som gjør all jobben. Det er de som utvikler delene, og tester de. Så kommer kinesere og stjeler design, kopierer og masseproduserer (med elendig kvalitet stort sett), og selger det mye billigere. Jo mer kopier man kjøper jo mindre lønnsomt blir det for det for innovatørene å utvikle nye deler. Og i værste fall så slutter de utviklingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OutCold Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Da missforstår du. Hvorfor trur de de ekte japanske delene er dyrere? Jo, fordi det er de som gjør all jobben. Det er de som utvikler delene, og tester de.Så kommer kinesere og stjeler design, kopierer og masseproduserer (med elendig kvalitet stort sett), og selger det mye billigere. Jo mer kopier man kjøper jo mindre lønnsomt blir det for det for innovatørene å utvikle nye deler. Og i værste fall så slutter de utviklingen. PHEW!! Ifølge posten din tenker jeg at ikke SELVE Greddy (som leverer quality shit) er gått konkurs men Usa`s datter-selskap? Siter - RX7 FC3S EUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Nei. Trust er konkurs. De eier alt som heter Greddy. Men, de skal jo fortsette, på noen måte. Så da er det vel greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Da missforstår du. Hvorfor trur de de ekte japanske delene er dyrere? Jo, fordi det er de som gjør all jobben. Det er de som utvikler delene, og tester de.Så kommer kinesere og stjeler design, kopierer og masseproduserer (med elendig kvalitet stort sett), og selger det mye billigere. Ikke bare kinamenn gitt, Seibon er vel amerikansk, og gjorde så et eller annet karbonfiber-selskap fra Japan sluttet å produsere/shippe varer. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.