Revolvo Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 hei har studert denne boksen her litt men skjønner ikke helt hva den er til... den har to luftslanger opp til innsuget og en som jeg ikke helt vet hvor går. [/img] Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jollymk Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 Hehe. Den har jeg også lurt på hva er, Min sitter ikke fast engang så skal prøve å ta den bort, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 mener det er en slags tank til "bensindampen". det er bare og ta den vekk hvertfall. bare og blende de to slangene som går inn på spjeldhuset ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 hmm...er vel der bensindampen fra tanken suges inn i motoren. God knows why, for når bilen står stille, og bensindamp er mest aktuelt(antennelses-messig), så fungerer ikke systemet..hehe Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 jeg har bare tatt det vekk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Etter hva jeg har forstått er det ikke bare en tank, men et "kull-canister". Det er neppe først og fremst grunnet antennelsesfaren denne sitter her, men av miljø- og utslippshensyn. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 hørtes ikke dumt ut reodor... men er bensindamp no spesielt farlig eller miljøfientlig? aldri tenkt på før...hmm Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Det er dampen som er farlig med bensin. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 hørtes ikke dumt ut reodor... men er bensindamp no spesielt farlig eller miljøfientlig? aldri tenkt på før...hmm Fra Mahles hjemmesider sakset jeg følgende: Activated carbon canisters effectively reduce hydrocarbon emissions and hence curtail the release of pollutants. Fuel vapors escaping from the tank are stored in the filter and burnt during engine operation. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Nevermind, ser ut som kanisteret i følge tegningene mine. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Så, skal vi være litt tidsriktige og "grønne" folkens, så fjerner man ikke boksen ;) :D Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Men det der er vel en vakum-tank for kontroll av varmeapparatet påø turbo-biler. Kanisteret sitter såvidt meg bekjent oppe ved bremseforsterkeren... den tanken avbildet øverst satt rett under luftfilter boksen på 740'n og nå 940'n min og ser forferdelig lik ut men... (begge bilene orginalt sugis uten vakum-styrt vifteanlegg). Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 det er kølfilter den boksen der ja....fjerna den sjøl og lurte på hva det var så da reiv jeg lokket ta den....full av køl pellets Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Full av driiit er det hvertfall, så ut som glassull det som var i bunnen av den.... EVAP system kalles det vistnok. Eneste jeg fant ut var: Dritt, miljøsvineri, dødvekt=kastes. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.