Revolvo Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 hello. skal nå chippe bilen med ecomaks vikingchip D jeg lurer på er jeg bare trenger en chip til tenningshjernen? Mener å ha hørt at man må chippe begge hjernene? Og er d da den går boksen som ligger ved passasjersiden jeg skal skifte chip i? takker for svar;) Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 Du trenger bare en chip. Er vel den som er på passasjersiden du må sende nr på, og bytte chip i. turboperformance her på forumet skaffer chip! :) Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 ved bruk av vikingchip er det ikke nødvendig å bytte i tenningshjernen. Har det blitt sagt utallige ganger her på forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244volvo Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Hvor skal man chippe hen da? Skal man ikke chippe den hjernen som sitter ved beinene til passasjeren? Prøvde en 940 FT hjerne med chip i, men alt fungerte bare på samme måte som det gjør med min 940 FK uten hjerne. Skal nå prøve en chippa hjerne som sitter i en gammel 940 FT politibil. Nummerene og bokstavene på hjernen har vel noe å si vil jeg tro? Siter Volvo 945 B230FK 1995 Volvo 240 B230F 1988 Opel Kadett C 2.0 1977 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Numrene har noe å si ja, eller de tre siste sifferene på bensinhjerna. Den hjernen sitter bak sparkeplata på passasjersiden ja. http://www.fileden.com/files/2007/1/10/623013/Install_chip.pdf Der leser du om montering. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244volvo Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Numrene har noe å si ja, eller de tre siste sifferene på bensinhjerna. Den hjernen sitter bak sparkeplata på passasjersiden ja. http://www.fileden.com/files/2007/1/10/623013/Install_chip.pdf Der leser du om montering. Finnes det én chip per hjerne? Eller passer én type chip til flere hjerner? (med forskjellig bokstaver og tall) Siter Volvo 945 B230FK 1995 Volvo 240 B230F 1988 Opel Kadett C 2.0 1977 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Hvor skal man chippe hen da?Skal man ikke chippe den hjernen som sitter ved beinene til passasjeren? Prøvde en 940 FT hjerne med chip i, men alt fungerte bare på samme måte som det gjør med min 940 FK uten hjerne. Skal nå prøve en chippa hjerne som sitter i en gammel 940 FT politibil. Nummerene og bokstavene på hjernen har vel noe å si vil jeg tro? øøøh...regner med du har skrudd opp ladetrykket etter chip'en? Eneste chip'en gjør er at du kan skru opp ett høyere ladetrykk uten å få tenningsbank... ergo mer effekt og masse (!) mer moment :) Pass på girkassa di! :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Finnes det én chip per hjerne?Eller passer én type chip til flere hjerner? (med forskjellig bokstaver og tall) chip'ene følger nr på boksen....litt forskjell på innmaten i de forskjellige boksene, ergo litt forskjellig chip. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244volvo Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 øøøh...regner med du har skrudd opp ladetrykket etter chip'en? Eneste chip'en gjør er at du kan skru opp ett høyere ladetrykk uten å få tenningsbank... ergo mer effekt og masse (!) mer moment :) Pass på girkassa di! :) Skrudde opp ladetrykket ja, men den klarte ikke mer enn originalt, den klarte å gå opp på 0,5 i ett halvt sekund, men så gikk den ned te 0,3 igjen. Siter Volvo 945 B230FK 1995 Volvo 240 B230F 1988 Opel Kadett C 2.0 1977 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Skrudde opp ladetrykket ja, men den klarte ikke mer enn originalt, den klarte å gå opp på 0,5 i ett halvt sekund, men så gikk den ned te 0,3 igjen. Edit; Leste feil jeg... får du ikke mer enn 0,5 i ladetrykk selv om du har skrudd staget inn? Har du justerbart wastegate-stag? Hvis ikke har du en FK-turbo, hvor må du må (jalla) shimme opp wg-braketten med noen skiver for å få høyere trykk :) du må få målt bensintrykket ditt og tenninga om det kutter på 0,5... jeg kjørte fint 0,9 og opp imot 1,5 bar på std 940 turbo chip (loko wastegate, som ikke åpna helt..hehe, ikke trygt over hodet :) ) uten kutt på 740'n. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Det er enklere å bruke en manuell boostcontroller av kule&fjær type på org. fk, enn å shimse ut her og der. Jeg kjører vanligvis på ca 1,2. Peaker på 1,3-1,4 litt avhengig av temp. Ingen boostcreep overhodet og wg er stengt helt til trykket er oppnådd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Du har selvsagt helt rett erik... mye enklere å justere trykk med en "pys-ventil" som svenskene kaller det. Disse shimene er no herk...vanskelige å få inn er de og, pluss at motor MÅ være kald..ellers har du merker for livet på arma :D Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244volvo Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Jeg kan justere ladetrykket ja, med boostcontroller. Jeg har alltid trodd at man bare trenger en chip og en boostcontroller å så har man 180 hk eller noe slikt. Er det heilt feil??? Siter Volvo 945 B230FK 1995 Volvo 240 B230F 1988 Opel Kadett C 2.0 1977 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Du trenger: chip, og noe å justere opp ladetrykk med. ventil eller skiver. Jeg har skiver. Monterte de når motoren var varm også ja, har merker på armen :D Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Jeg kan justere ladetrykket ja, med boostcontroller.Jeg har alltid trodd at man bare trenger en chip og en boostcontroller å så har man 180 hk eller noe slikt. Er det heilt feil??? helt riktig det. MEn hjelper svært lite med boost-controller om ikke waste-gate aktuatoren funker som den skal.... hva slags boost-controller har du? prøvd en bleed-ventil bare isteden? Kan være controller'n som fucker.. Edit; når du skrur opp trykket, så er det ikke hestene som imponerer med B230 syns jeg...men momentet, fyttesatan for ett moment man får, godt oppi god-voksene moderne diesel-motor ytelser, på rundt 3000rpm... artig ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.