pioneer1 Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Var på EU kontroll i dag, og fikk feil på lenkarm/tverrarm fremme høyre. Hva er dette for noe? Finner det ikke på Norsk bildelsenter. Fikk i tillegg feil på reflektorer fremme. Kan vel like gjerne kjøpe styling reflektorer. De er vel like billige som originale? Trenger jeg lysjustering etter skifte av reflektorene? Takker for innlegg. Siter 2012 Hyundai i40 1,7CRDI Premium STV med custom anlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikke85 Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Åssen bil har du?En lenkearm er gjerne et lite stag ute i enden på hver side av stabilistatorstaget foran.går derfra og ned på nedre bærebru som regel. Håper det hjalp=) Siter senka jetta er tøft=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pioneer1 Skrevet September 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 00' V6 TDI 4M. På tilbudet jeg har fått på reparasjonen står det "skifte fremre, øvre tverrarm, høyre" Noen som vet om en webshop som har? Siter 2012 Hyundai i40 1,7CRDI Premium STV med custom anlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wold-Hansen Racing Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Lenkearmen er den armen som forbinder stabilisatorstaget ditt sammen med bærearmene på hver side. Dersom du monterer nye reflektorer må du også ta en lysjustering ja. Dette kan du gjøre ved å kjøre på plant underlag mot en vegg, parker ca 3,5M fra veggen, lyslinja (den sterke skillelinjen i lyset) skal da være ca 60cm opp på veggen. Eller ta en kontroll/just på ett verksted tar ca 20 min. Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pioneer1 Skrevet September 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Wold-Hansen Racing skrev: Lenkearmen er den armen som forbinder stabilisatorstaget ditt sammen med bærearmene på hver side. Takker for gode tips Finner ikke noen lenkearm på nettet. Finnes det andre navn på den? Siter 2012 Hyundai i40 1,7CRDI Premium STV med custom anlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgutt Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Er ikke lenkarm du trenger. hvis det er dette her "skifte fremre, øvre tverrarm, høyre" du har fått som beskjed. De mener bærearm. sitter 2 armer oppe på hver side. Lenkarm er C-staget som de andre over her sier. Det som holder stabstaget i enden. http://www.fk-autoparts.no skaffer mye slitedeler. Prisen på en slik arm er 400,- + frakt. Siter Frode Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pioneer1 Skrevet September 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 "Noen her som har en løsning på hvordan man skal få fra hverandre den j.... bolten på innfestinga til de øvere bærearmene på passat 02 mod, den sitter jo som ett sant h..... og nå har vi gjor alt vi kan komme på, til og med prøvd og varme som er fy fy, men etter kontakt med wag fikk vi beskjed om at hammer og varme var det eneste håpet vi hadde på den bolten som hadde sitti i alle årene uten og ha vært ute, evnt bare ødelegge bolten og banke den ut, men da var faren for og ødelegge disse ørene veldig stor. Kjenner ett par som jobber på wag og de gidder ikke ta jobben engang fordi det er ett sant h..... som kan ta mange timer,hva gjør man da??" Er det denne det er snakk om? Ser ut som det blir verksted for jobben da.... Siter 2012 Hyundai i40 1,7CRDI Premium STV med custom anlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgutt Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Er denne det er snakk om ja. Denne bolten kan være ett skikkelig problem. Siter Frode Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pioneer1 Skrevet September 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Huff. Kanskje derfor tilbudet var på nesten 3000,- Kjenner en som jobber på Møller. Han sier han kan prøve, men kan ikke garantere noe. Er så usikker. Det blir jo dyrere hvis jeg skal betale for et mislykket forsøk i tillegg til å måtte gå på verksted Siter 2012 Hyundai i40 1,7CRDI Premium STV med custom anlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 hvis det er den bolten som sitter mellom disse to kuleleddene så er det bare å skjære den av bore den halveis ut ta en trykkluftsmeisel så kommer den ut garrantert det gjorde jeg men det tok noen timer da...den kommer altids ut etter litt juling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZiGG- Skrevet September 20, 2008 Rapporter Share Skrevet September 20, 2008 Jeg måtte bruke gassbrenner med sterk varme i noen minutter for å greie å løsne bolten. Deretter brukte jeg en tynn dor for å banke den ut. Minuset med denne metoden er at du brenner i stykker alt som heter gummi som er i nærheten. Til og med framskjermen blir veldig varm. Jeg er ikke helt sikker, men du kan muligens ta ut hele hjullagerhuset (inkl. fjær, demper, begge øvre lenkearmer, hjullager), og bruke gassbrenneren i "trygge" omgivelser? Siter VW Passat 1,9 TDi 4-Motion, 2003, Highline TS Racing 180 HK, 400 Nm, K&N filter, 225/40-18" Alcantara skinn, Bi-Xenon, Multifunk. ratt TomTom 910 GPS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg