Gå til innhold

Hva er lenkarm/tverrarm fremme?

Ranger emnet

pioneer1

Anbefalte innlegg

Var på EU kontroll i dag, og fikk feil på lenkarm/tverrarm fremme høyre. Hva er dette for noe? Finner det ikke på Norsk bildelsenter.

Fikk i tillegg feil på reflektorer fremme. Kan vel like gjerne kjøpe styling reflektorer. De er vel like billige som originale? Trenger jeg lysjustering etter skifte av reflektorene?

Takker for innlegg.

2012 Hyundai i40 1,7CRDI Premium STV med custom anlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenkearmen er den armen som forbinder stabilisatorstaget ditt sammen med bærearmene på hver side. Dersom du monterer nye reflektorer må du også ta en lysjustering ja. Dette kan du gjøre ved å kjøre på plant underlag mot en vegg, parker ca 3,5M fra veggen, lyslinja (den sterke skillelinjen i lyset) skal da være ca 60cm opp på veggen. Eller ta en kontroll/just på ett verksted tar ca 20 min.

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lenkarm du trenger. hvis det er dette her "skifte fremre, øvre tverrarm, høyre" du har fått som beskjed.

De mener bærearm. sitter 2 armer oppe på hver side.

Lenkarm er C-staget som de andre over her sier. Det som holder stabstaget i enden.

http://www.fk-autoparts.no skaffer mye slitedeler.

Prisen på en slik arm er 400,- + frakt.

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen her som har en løsning på hvordan man skal få fra hverandre den j.... bolten på innfestinga til de øvere bærearmene på passat 02 mod, den sitter jo som ett sant h..... og nå har vi gjor alt vi kan komme på, til og med prøvd og varme som er fy fy, men etter kontakt med wag fikk vi beskjed om at hammer og varme var det eneste håpet vi hadde på den bolten som hadde sitti i alle årene uten og ha vært ute, evnt bare ødelegge bolten og banke den ut, men da var faren for og ødelegge disse ørene veldig stor.

Kjenner ett par som jobber på wag og de gidder ikke ta jobben engang fordi det er ett sant h..... som kan ta mange timer,hva gjør man da??"

Er det denne det er snakk om?

Ser ut som det blir verksted for jobben da....

2012 Hyundai i40 1,7CRDI Premium STV med custom anlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bruke gassbrenner med sterk varme i noen minutter for å greie å løsne bolten. Deretter brukte jeg en tynn dor for å banke den ut. Minuset med denne metoden er at du brenner i stykker alt som heter gummi som er i nærheten. Til og med framskjermen blir veldig varm.

Jeg er ikke helt sikker, men du kan muligens ta ut hele hjullagerhuset (inkl. fjær, demper, begge øvre lenkearmer, hjullager), og bruke gassbrenneren i "trygge" omgivelser?

VW Passat 1,9 TDi 4-Motion, 2003, Highline

TS Racing 180 HK, 400 Nm, K&N filter, 225/40-18"

Alcantara skinn, Bi-Xenon, Multifunk. ratt

TomTom 910 GPS

Lenke til kommentar
Del på andre sider