Gå til innhold

Krasj, usikker hvem som har skyld

Ranger emnet

SaTriX

Anbefalte innlegg

Oi den var slem...hmmm.tror det skal gå greit for din del men fare for at det blir ord mot ord i en sånn situasjon...å har dere samme forsikringselskap blir det garantert delt skyld..

Får håpe det var noen vitner der da=)

Men helt etter boka..."den som rygger har vikeplikt uansett hvilken situasjon."

Ønsker deg lykke til=)

senka jetta er tøft=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi den var slem...hmmm.tror det skal gå greit for din del men fare for at det blir ord mot ord i en sånn situasjon...å har dere samme forsikringselskap blir det garantert delt skyld..

Får håpe det var noen vitner der da=)

Men helt etter boka..."den som rygger har vikeplikt uansett hvilken situasjon."

Ønsker deg lykke til=)

du har riktig, men sto han stille, så er det den andre sin skyld;) så fort man stopper har man ikke vikeplikt lenger:)

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, du har vært flink til å lese i teoriboka di, men du kan vel lese post 4 og 5 og før du kommenterer..

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noedvendigvis saa enkelt. Man har vikeplikt naar man rygger. Men hvis jeg rygger ut i veien rett foran noen og braabremser, slik at jeg staar stille naar han treffer meg, er det fortsatt min skyld. Dersom man rygger ut slik at man staar i veien for noen eller de maa bremse, har man brutt vikeplikten, selv om ingen skade har oppstatt. Du har altsaa uansett aapenbart brutt vikeplikten.

Han har likevel ikke paakjoerselsrett, saa det er som er interessant i denne saken, er noeyaktig hvor lang tid det tok fra du rygger ut til du sto helt stille og hvor lang tid det tok fra han (burde ha) oppdaget deg til han traff deg.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hva med denne da? Om man rygger ut av en parkeringsplass når "kysten" er klar, og når man er nesten ferdig med opperasjonen. Så kjører en bil ut av en parkeringsplass på motsatt side og treffer din bil i hekken, mens du enda rygger. Hvem sin skyld? Vet at den som rygger har vikeplikt, men andre biler har jo ikke påkjørsrett, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...