Gå til innhold

Mer hk i en 2.0L.

Ranger emnet


MariusM5

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Chip på den bilen vil jeg si er så u-økonomisk som overhodet mulig. Må vel gi en 5-7 lapper også har du en økning på kanskje 25-30 hk med filter og eksos. Så det blir dyre hester. Men det gir jo en mer artig kjøreopplevelse å bare bytte filter og eksos da =) Mer lyd = mer moro ;-)

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du finner billig chip på ebay (forutsetter at du gidder å sjekke nummeret på ECUn din). Du risikerer at CE-lampa begynner å lyse kontinuerlig, men det kan du kanskje leve med. Gir noen hester ekstra og bedre drivstofføkonomi.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel sikkert ha ratt med airbag, da denne bilen kommer med det. Og vet ikke hvilke krav som stilles til stol. Selv har jeg kjøpt to stoler til min, men vet ikke om den blir godkjent med de. Tar meg uansett bare 5 min å bytte hvis jeg skal ha den på kontroll.

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du finner billig chip på ebay (forutsetter at du gidder å sjekke nummeret på ECUn din). Du risikerer at CE-lampa begynner å lyse kontinuerlig, men det kan du kanskje leve med. Gir noen hester ekstra og bedre drivstofføkonomi.

 

Bedre drivstofføkonomi ..? Den tror jeg du må forklare, fordi såvidt jeg vet er vel hele konseptet bak en chip i å øke drivstoffmengden uansett tabell.

Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre drivstofføkonomi ..? Den tror jeg du må forklare, fordi såvidt jeg vet er vel hele konseptet bak en chip i å øke drivstoffmengden uansett tabell.

 

Det er ikke noe problem å forklare. Bilen går fortsatt stort sett i closed loop, men tenningen stilles tidligere. Så lenge man kjører uforandret blir drivstofforbruket lavere. Når jeg hadde chip i omegaen min med x20xev kjørte jeg trondheim-oslo flere ganger på 0.6L/mil i snitt, mens jeg aldri var lavere enn 0.7 med originalchip.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg heller for å få ei god olje og filter på motoren.Still tenning og juster motoren optimalt.Dette tjener du mer på i lengden, spesielt siden det er din første bil.

Placebo-effekten du får ved å bytte filter og eksos er kanskje morsom de første ukene.

Legg heller de pengene i dekk, bremser, bensin, forsikring etc.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får godkjent ratt of stoler i bilen så lenge de er CE og en eller annen godkjenning til. Må bare skrives ned i papirer at airbag er koplet ut på den siden. Du må sette i en motstand i stedet for airbagen der den kobles ut. Det får du hos forhandler.

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår