Stiffy Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Skrev kontrakt på en ny mc her i april, der leveringstiden var litt usikker. Etter at det hadde gått noen måneder hadde jeg en dialog med selger der jeg uttrykte ønske om å kansellere kontrakten. Selger gikk da med på det (over tlf), da sykkelen enda ikke hadde ankommet butikken, den var heller ikke bestilt til meg personlig. Så sykkelen var på vei uansett, og han hadde en annen kjøper for hånda, nå vet jeg ikke om han sa det for å evt presse meg litt eller ikke. Men tingen er at her om dagen fikk jeg en tlf om at sykkelen min hadde kommet, nesten to mnd etter kontrakten var kansellert!? Så hvis jeg ikke hentet den innen rimelig tid fikk jeg pent beskjed om at jeg ville bli fakturert 10% av kjøpesummen. Det var heller ikke et punkt i den orginale kontrakten, som ble kansellert! Så nå er spørsmålet mitt, har han noe mulighet for å kreve det av meg, kontrakten er jo kansellert, men jeg har ikke det skriftlig. Dett er er litt nytt for meg, når det gjelder lovgivning ved kjøp/salg av kjøretøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wold-Hansen Racing Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Du har ikke noe problem i denne saken. Kontrakten er kansellert. Det er ikke vanlig å skrive noe dokument på kansellering av kontrakt. De kan heller ikke kreve deg for noe du ikke har kjøpt, og ihvertfall ikke så lenge det ikke er nevnt i noe dokument! Dette hadde ikke jeg bekymret meg over. Og hvis de skulle være så dumme å sende deg en faktura hadde jeg sendt den i retur sammen med ett lite brev fra advokat... Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg