Gå til innhold

Montering av cd veksler

Ranger emnet


oddien73

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å skaffe meg mdf. Men trenger da cd veksler. Jeg har lest rundt forbi at kabel er prelagt til bagasjerommet. men jeg finner ikke noe kabel. Så også på noen bilder der veksler var montert, men der åpnet luken på venstre side seg helt ned. Min åpner seg på midten. Noen som har peiling på hva jeg må gjøre? Forresten så har jeg en Bora 1,6 16V Exclusive 2003 Mod.

Bora 1,6 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kabel. Må nok trekke en. Har funnet ut hvordan de monteres men har ikke noe monterings hull hos meg til cd veksler brakett. Noen som har dette montert som kan hjelpe med delenr? Ser at det er 2 typer braketter til bora en med luke til veksleren og en uten bare et gulv hvor toppen på veksleren er synlig.

Bora 1,6 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jepps da... ta ut bunnplata baki og 3 klips i toppen i hatthylla og 1 i siden tror jeg. da skal du få den ut.. du må vri litt på panelet for å få ut panelet. ikke vær redd for å at du ødelegger det. det tåler en del..hehe.. vært ut med det ett par ganger så:) hehe... lykke til..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, men pga været og eg ikkje har garasje har eg ikkje fått prøvd ennå. Hvordan løsner jeg den plata som også har lås beskytteren (går fra side til side)? Denne overlapper sidepanelene. Når jeg får ut sidepanelet må det skjæres hull under der førstehjelpsskrinet er. For denne skal tres over cd veksleren. Blir litt lettere hvis denne plata er vekke.

Bora 1,6 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du må ta ut gulvplata ja.. du får sideveggen lettere ut da... du får den nesten ikke ut uten at gulvet er borte.. sideveggen sitter i noen "kroker/bøyler" under gulvplata. ganske lett å få den ut egentlig. utrolig hvor bra disse sidedekslene sitter med bare 3 klips og noen bøyler:) hehe... lykke til værtfall..er det noe du lurer på så bare spørr.. har vel så å si demontert alt inni bilen minst 3 ganger nå:P vrt litt ut og inn med anlegg, lagt kabler og montert skjerm i bagasjelokket, osv :)

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Du hjelper meg stort her.

Jeg har ikke fått den ut, bare nok til at det gikk ann og bøye ut sideveggen så jeg greide å skru i holderen for cd vekksleren. Men trodde jeg skulle ødelegge den i forsøket. Ser ut som venstre bakseterygg går gjennom framme så det blir vanskelig å ta veggen helt ut. stemmer det? Må skjære hull i den men greier det kansje uten å ta den helt ut. For å gjøre allt lettere når sideveggen skal på plass så skulle jeg hatt ut bagasjeromsveggen som vender mot deg når du står mot bagasjerommet (den har en liten krom plate med beskytter for låsen). er denne enkel å få ut?

Bora 1,6 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fikk det til uten å dra ut hele sideveggen i bagasjerommet. Men nå må jeg trekke kabel fra cd vekksleren bak til stereoen. Hvordan får jeg demontert plastikk listene på sidene nede ved gulvet inne i bilen? Har sett etter noen skruer men ikke funnet noen, og dratt i de til jeg var redd de skulle knekke. Eller er det noen andre måter som er enklere?

Bora 1,6 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår