Gå til innhold

EVO trimming


Brembo

Anbefalte innlegg

Ok har et spørsmål til evo folket her:

 

Hva må/bør gjøres for og dra ut 450 hk av en evo 7, må innmaten byttes, hvilken turbo er bra for og unngå turbo lag, hvilken størrelse på dysene må til?

 

Den skal være kjørbar med et bra turtalls register, er ikke interesert i et ketchup opplegg.

 

kort og godt hva må gjøres for og oppnå dette det skal være holdbart slik att det ikke er med hjerte i halsen opplevelse hver gang det skal kjøres.

Den er utstyrt med link datasprut fra før.

 

Har du ikke peilling skriv ikke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Brembo

Ok har et spørsmål til evo folket her:

 

Hva må/bør gjøres for og dra ut 450 hk av en evo 7, må innmaten byttes, hvilken turbo er bra for og unngå turbo lag, hvilken størrelse på dysene må til?

 

Den skal være kjørbar med et bra turtalls register, er ikke interesert i et ketchup opplegg.

 

kort og godt hva må gjøres for og oppnå dette det skal være holdbart slik att det ikke er med hjerte i halsen opplevelse hver gang det skal kjøres.

Den er utstyrt med link datasprut fra før.

 

Har du ikke peilling skriv ikke her.

 

450ærlige hk krever ivertfall:

 

Ny hjerne : Gems. Motech, Link

Nye råder innvendig. (helst ett 2,3L stroker kit)

Strørre kammer.

Større turbo med nytt grenrør

Nye dyser (store)

3" eksos turbo back.

Nytt luftfilter

En masse små deler som stål toppakning, sensorer osv..

Oppgradering av intercooler rør.

 

Ønsker du en mer spesifert liste kan du maile meg.

 

Når det gjelder kjøre egenskaper, ketchup osv.. så er dette ett naturlig problem ettersom man setter på en større turbo og noe kraftigere kammer.. men alikevell finnes det løsninger for alle ønsker.

 

Jeg vill nok annbefale en HKS 28/32 eller Greddy 20G

 

 

Mer info kan du på mail mrleone@c2i.net

 

 

MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
Originally posted by Mrleone

 

450ærlige hk krever ivertfall:

 

Ny hjerne : Gems. Motech, Link

Nye råder innvendig. (helst ett 2,3L stroker kit)

Strørre kammer.

Større turbo med nytt grenrør

Nye dyser (store)

3" eksos turbo back.

Nytt luftfilter

En masse små deler som stål toppakning, sensorer osv..

Oppgradering av intercooler rør.

 

Ønsker du en mer spesifert liste kan du maile meg.

 

Når det gjelder kjøre egenskaper, ketchup osv.. så er dette ett naturlig problem ettersom man setter på en større turbo og noe kraftigere kammer.. men alikevell finnes det løsninger for alle ønsker.

 

Jeg vill nok annbefale en HKS 28/32 eller Greddy 20G

 

 

Mer info kan du på mail mrleone@c2i.net

 

 

MrLeone

 

Har du målene på orginal intercooler til en Evo 6?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Brembo

Ok har et spørsmål til evo folket her:

 

Hva må/bør gjøres for og dra ut 450 hk av en evo 7, må innmaten byttes, hvilken turbo er bra for og unngå turbo lag, hvilken størrelse på dysene må til?

 

Den skal være kjørbar med et bra turtalls register, er ikke interesert i et ketchup opplegg.

 

kort og godt hva må gjøres for og oppnå dette det skal være holdbart slik att det ikke er med hjerte i halsen opplevelse hver gang det skal kjøres.

Den er utstyrt med link datasprut fra før.

 

Har du ikke peilling skriv ikke her.

 

Ta en titt på http://www.lancerregister.com

Der finner du absolutt alt det er vits i å vite + at det som oftest er mange med evo'er som har prøvet å feilet så du slipper å gå i samme hullet. Helt garantert :O)

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Brembo

Ok har et spørsmål til evo folket her:

 

Hva må/bør gjøres for og dra ut 450 hk av en evo 7, må innmaten byttes, hvilken turbo er bra for og unngå turbo lag, hvilken størrelse på dysene må til?

 

Den skal være kjørbar med et bra turtalls register, er ikke interesert i et ketchup opplegg.

 

kort og godt hva må gjøres for og oppnå dette det skal være holdbart slik att det ikke er med hjerte i halsen opplevelse hver gang det skal kjøres.

Den er utstyrt med link datasprut fra før.

 

Har du ikke peilling skriv ikke her.

 

 

Har en kontakt som skaffer ferdige kitt fra Ralliart hvis det skulle være interessant... får du noe fra en levrandør som kun driver med sånne ting.

Ingen signatur fordi det var noen som ikke ville ha det det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår