Gå til innhold

turbo på ATV

Ranger emnet


turboascona

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hørt om en turbo som har kveldet i regn... En jeg kjenner kjørte uten luftfilter på en bil med turboen montert lavt i regn (slangen fra filteret hadde løsna), og traff en voksen dam i god fart. Visste ikke at en turbo kan hydro-locke, men det kan den tydeligvis hvis det kommer inn nok..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Igjen er du dum som et brød!

Om bilen din får vann inn i turboen når det regner, ville jeg startet med å leite frem problemet der og fiksa det fort som faen!

 

En annen sak er at OM du skulle få vann inn igjennom filteret ditt, så kommer dette inn til impellerne i form av "spray" og ikke en hel dråpe!

 

jeg skrev så fint det at det kom inn i "partikkel form", beklager hvis ikke det var godt nokk forklart for deg, men det er nokk det samme som det du mener "spray" betyr..

 

by the way. hvordan skal jeg hindre at det kommer vann inn i en turbo? da må du svare, du som vet det, DRFT-R.. så lenge en bil kjører ute og får luft mens det regner, så vil du få vann gjennom motoren hvis du feks. har en bil foran deg, som det driver vann etter! det er nesten umulig å unngå at det går vann i turboen, og du sier at en eneste dråpe ødelegger dem...

 

og bilen min har ikke en eneste form for noe problem, anna enn høg dekkslitasje foran, da den er fremhjulstrekk m/turbo og for mye moment..

 

har du powerfilter i din bil, DRFT-R?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hørt om en turbo som har kveldet i regn... En jeg kjenner kjørte uten luftfilter på en bil med turboen montert lavt i regn (slangen fra filteret hadde løsna), og traff en voksen dam i god fart. Visste ikke at en turbo kan hydro-locke, men det kan den tydeligvis hvis det kommer inn nok..

 

det skal nokk godt gjøres da:) uheldig med slangen, ellers så hadde det nokk gått bedre:) men uansett.. skal være forsiktig med å kjøre fort inn i en stor dam, ved mindre en ikke bryr seg om bilen, det er mye rart som kan skje da vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, folkens! no begynner det;) har fått tak i en Charade 1,0 turbodiesel føner;) mottar den på lørdag:):)

 

Med gasser ETTER turbo, vil den kanskje da bli vanskeligere å starte enn hvis eg har den FØR ?

 

er litt skeptisk til å montere bensinpumpe og greier på den, da jeg må ha trykkammer rundt gasser, bensinregulator og greier.. noen som vet om noen billige og O.K bensinpumper, som kan levere lite nokk til en 200ccm ? :P

 

dessuten, lurte på noe ang. der med wire'n som løfter stempelet i gassern, vil ikke trykket kunne "slippe ut" sammen med den? er jo på ingen måte helt tett inni der.. eller? noen som har forslag? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med gasser ETTER turbo, vil den kanskje da bli vanskeligere å starte enn hvis eg har den FØR ?
Trykkforgasser er ikke vanskeligere å starte enn vanlig. 0 trykk i systemet på tomgang...

 

er litt skeptisk til å montere bensinpumpe og greier på den, da jeg må ha trykkammer rundt gasser, bensinregulator og greier.. noen som vet om noen billige og O.K bensinpumper, som kan levere lite nokk til en 200ccm ? :P
Kan bruke en 044 eller hvasomhelst.. pumpa skal ikke "levere lite nok", det er jo det du har regulatoren til. Pumpa leverer, regulatoren tar ut 2 psi bensintrykk til gasseren, og overskuddet tuppes tilbake i tanken. Hva pokker skal du med boks rundt hele gasseren? Lag bare en boks med litt størrelse på som du bolter der luftfilteret normalt sitter,med et par stag fram så den ikke popper av under trykk, og så kobler du en slange fra nevnte boks inn der utluftinga til flottørkammeret på forgasseren er. Da vet ikke gasseren at du overlader. Sorted.

 

dessuten, lurte på noe ang. der med wire'n som løfter stempelet i gassern, vil ikke trykket kunne "slippe ut" sammen med den? er jo på ingen måte helt tett inni der.. eller? noen som har forslag? =)
Jo,og det er jo stokke umulig å justere den under gange med en boks rundt...åpner du den endrer luftmengden seg, og derved også tomgangsjusteringa. Absolutt 0, nada, zero, niks, zilch fordeler med en sånn boks som jeg kan se, bare bakdeler og overkompliseringer.

 

Edit: koble bensinpumpa på egen bryter... sånn at du kan starte før du skrur den på, og omvendt. Lett å drukne pluggene hvis pumpa går hele tida, siden flottøren går "borderline" lekkasjer..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykkforgasser er ikke vanskeligere å starte enn vanlig. 0 trykk i systemet på tomgang...

 

Kan bruke en 044 eller hvasomhelst.. pumpa skal ikke "levere lite nok", det er jo det du har regulatoren til. Pumpa leverer, regulatoren tar ut 2 psi bensintrykk til gasseren, og overskuddet tuppes tilbake i tanken. Hva pokker skal du med boks rundt hele gasseren? Lag bare en boks med litt størrelse på som du bolter der luftfilteret normalt sitter,med et par stag fram så den ikke popper av under trykk, og så kobler du en slange fra nevnte boks inn der utluftinga til flottørkammeret på forgasseren er. Da vet ikke gasseren at du overlader. Sorted.

 

Jo,og det er jo stokke umulig å justere den under gange med en boks rundt...åpner du den endrer luftmengden seg, og derved også tomgangsjusteringa. Absolutt 0, nada, zero, niks, zilch fordeler med en sånn boks som jeg kan se, bare bakdeler og overkompliseringer.

 

Edit: koble bensinpumpa på egen bryter... sånn at du kan starte før du skrur den på, og omvendt. Lett å drukne pluggene hvis pumpa går hele tida, siden flottøren går "borderline" lekkasjer..

 

 

Meget hjelpsomt svar, turboed1! Takker og bukker, det der høres ut som løsningen!! skal se om eg har en pumpe liggandes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var jeg og en kamerat ute og så på greiene tidligere i dag, og JA, den skal på.. har tatt div. mål, så iløpet av de nærmeste dagene skal det sveises "manifold" og eksos.. vi får se hvordan det går, har ikke største troen på at det kommer til å ta ut som ein vårkåt høne på jakt etter frø, men på skal den enten det gir effekt eller ei:) fungerer det ikke, så selges turboen umiddelbart videre til andre med luring-prosjekter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår