Auda Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Som min bil. Eclipse eller EVO med 6 bolts 4g63 motor med turbo. Masse deler, billige deler, mye info og kunnskap rundt denne motoren. Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 SAAB turbo. 900, 9000, 9-3 og 9-5. ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Litt eldre Saab 900 TIC er kjent for og bli ganske grisete med relativt få endringer :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Stemmer det. Skal ikke mye endringer til. Samme på 9000.. En chip fikser det meste :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Som en 1,7 TDI (Astra)..Trukke det nei.. Å si alt med turbo er trimbart virker litt søkt og er bare missvisende... Poenget mitt er at hvis nevnte bil hadde vært N/A hadde den vært (enda) dårligere å trimme. Jeg klarer også å ramse opp mange motorkoder, men fellesnevner for alle trimvennlige motorer er TURBO.. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
g_knap Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Enig i at det er lett å trimme biler med turbo. Men noen er bedre egnet en andre. F.eks. Saab 9-5 2.2 turbo. Før 2003 (tror det var der skille gikk) mange med problemer med koksing i motoren. Problemet er fikset på senere modeller. Det går helt fint å trimme før 2003 modeller, men om det er holdbart/om motoren er egnet,er en annen sak. Siter Honda Accord Tourer '03, Volvo 460 '95 Volvo 440 '94 Toyota Camry '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 "Oilslugde" problemet er det vel du snakker om. Om bilen har fulgt service-intervallene så ble det fikset gratis. Så det er ikke noe problem og trimme, bare servicene er fulgt og det problemet er fikset. Var vel veivhusventilasjonen som måtte byttes/flyttes husker ikke helt :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondelond Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Honda 1.6/1.8VTI? Er dette en en grei motor(lett å få deler til)? Det er lett å få tak i deler, men skal du trimme en slik en må du belage deg på å bruke en del penger. Chip og filter er liksom ikke veien å gå her. :) Siter Trondelond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
g_knap Skrevet September 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Det er lett å få tak i deler, men skal du trimme en slik en må du belage deg på å bruke en del penger. Chip og filter er liksom ikke veien å gå her. :) Topp, Cam, ventiler osv regner jeg med. Kanskje turbo/kompressor kit? Siter Honda Accord Tourer '03, Volvo 460 '95 Volvo 440 '94 Toyota Camry '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondelond Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Topp, Cam, ventiler osv regner jeg med. Kanskje turbo/kompressor kit? Åja, du skal bruke penger? :D Da er det bare å kjøre på ja! ;) Er tilbøyelig til å be deg holde deg til NA trimming på den motoren da, selv om mange har god erfaring med turbokonvertering. Skal du kjøre bilen til daglig, ville jeg kanskje sett på Toda Spec A eller B kammer, eventuelt BuddyClub III+/4. Finfine kammer, buddyclub'ene fjerner en del av VTEC sparket, men drar veldig jevnt og pent. Koble med ventilfjærer, litt port her og der, fornuftig eksos (alt fra original ITR header til Toda/Hytech, samt hondata eller andre ecu'er, så skal du se det blir en riktig hysterisk liten screamer av en motor. :) Når det er sagt er det nok adskillig billigere å kjøpe en S13 eller liknende, og skremme opp den litt med høyere trykk. Personlig syns jeg dog en NA-tunet bil er hakket mer mandig, selv om jeg har en turbobil for tiden. Siter Trondelond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Hvordan er 2literen til opel å turbotrimme? Tenker på den 8V ohc motoren.. Noen sier at den tåler 0.6 i turbotrykk uten modifikasjon. Det gir sikkert ikke all verden, men i en liten Astra ville det sikkert bli en merkbar økning på effekten uansett? Og hvordan er det å konvertere turbodeler fra en dieselmotor? Bare for å gjøre ting billig om man skulle ha en dieselturbo for hånden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
g_knap Skrevet September 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Hadde vært gøy å N/A tune, en hissig liten honda. Cam, top, ventiler, fjærer, løftere, porting... Ahh, får nesten vann i munnen:) s13... nja. Personlig liker jeg s14 bedre, men de koster jo glatt 250' for et fin og urørt eksemplar. Faktisk så er en 300 zx?(heter de det?) til samme pris eller billigere. Men det er vel kanskje endel US modeller ute å går der, eller? Siter Honda Accord Tourer '03, Volvo 460 '95 Volvo 440 '94 Toyota Camry '92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.