Gå til innhold

Dårligere lyd med Aux??

Ranger emnet

Glenni23

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på en liten ting.

Blir det dårligere lyd hvis man spiller av musikk via mp3 spiller med aux in front? eller blir det bedre lyd med vanlig cd? Eller har det ikke noe å si?

En ting til- Anlegget mitt er 4 år gammelt. Sub og forsterker fra GAS og sony xplod høytalere og cd spiller. Noen som har sett på det sier at cd spilleren min er for dårlig for anlegget og at det kunne vært bedre lyd hvis jeg hadde en bedre cd spiller.

Åssen vet jeg åssen cd spiller jeg skal kjøpe?

Takk for svar=)

Opel Kadett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pioneer er jo en sikkrt vinner når det gjelder spillervalg da. de er bra selv om du kjøper en billig modell til 1000lappen. vil tro du kan høre en viss forbedring av lyden i anlegget med ny spillerteknologi. du kan i enkelte tilfeller oppleve at lyd fra AUX blir noe dårligere\lavere enn fra vanlig cd. dette er for at det kan være dårligere signal ut fra den enheten som er koblet inn. og det kommer an på hvordan kvaliteten fra enheten er. så ja, det kan være noe dårligere lyd på AUX

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pioneer er jo en sikkrt vinner når det gjelder spillervalg da. de er bra selv om du kjøper en billig modell til 1000lappen. vil tro du kan høre en viss forbedring av lyden i anlegget med ny spillerteknologi. du kan i enkelte tilfeller oppleve at lyd fra AUX blir noe dårligere\lavere enn fra vanlig cd. dette er for at det kan være dårligere signal ut fra den enheten som er koblet inn. og det kommer an på hvordan kvaliteten fra enheten er. så ja, det kan være noe dårligere lyd på AUX
Her blander du sammen Volum og Kvalitet... det kommer et lavere signal ut fra de fleste bærbare spillere, noe som gjør at volumet på spilleren må skrus høyere, men selve lydkvaliteten blir i prinsippet den samme som om man spiller en brent Mp3-CD med spor på samme bit-rate som den bærbare. Dog kan endel bedre spillere justere inngangsvolumet på AUX, så man slipper å justere for volumet hver gang.

Generelt: Bruker man en bærbar på AUX-inngangen, er det dekoderen i den bærbare som bestemmer lydkvaliteten. Bruker man en Mp3-CD i spilleren, er det dekoderen i spilleren som bestemmer lydkvaliteten.

Blir det dårligere lyd hvis man spiller av musikk via mp3 spiller med aux in front? eller blir det bedre lyd med vanlig cd? Eller har det ikke noe å si?
Hvis du med vanlig CD mener en ferdiginnspilt eller brent CD uten Mp3-komprimering e.l. vil en vanlig CD ha soleklart bedre lyd. Et Mp3-spor kan være redusert med over 90% (128kps) kontra full-size, og det høres godt.

Sub og forsterker fra GAS og sony xplod høytalere og cd spiller. Noen som har sett på det sier at cd spilleren min er for dårlig for anlegget og at det kunne vært bedre lyd hvis jeg hadde en bedre cd spiller.
Vil du ha bedre lyd, tror jeg du trygt kan bytte alt annet først enn CD-spilleren din for å få det bedre. Mange gåsegjengere som mener Pioneer og Alpine er det eneste som duger, og at Sony bare er noe drid, men 98 av 100 ville ikke kunne plukket ut en Sony-spiller som "dårligst" med bind for øynene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider