Gå til innhold

Trenger svar på noen spørsmål..

Ranger emnet

hienvh87

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen..

Jeg har en Carina E GLi 93-mod.. Hatt den i snart ett år og den går helt strøken.. Men nå som høsten har kommet og vintern nærmer seg så har jeg på følelser at det kan bli en del problemer med bilen hvis jeg ikke får vedlikeholde bilen min sikkelig:

Problemet er sånn: Forrige vinter så skulle jeg på jobb(kl.8 om morran) etter å ha latt bilen stått helt stille i flere dager(3-4dager). Da jeg skulle starter motoren hørte jeg bare at "motoren" sier "tak tak tak tak tak tak". Jeg hađe ingen annelse om hva som skjedde, men jeg måtte på jobben så jeg fikk sjefen til å hente meg og lot bilen står der. Da jeg kom hjem og prøvde igjen(være var blitt varmere) så starter den etter et par "tak tak tak".. Sjefen min sier at det kan være fordi jeg har latt bilen stått stille i flere dager så batteriet begynner å "minke/blir flat".. Fra den dagen har jeg prøvd å kjøre ekstra mye for at batteriet skal få "lade" seg litt før jeg skrur av motoren.

Etter dette så har bilen gått fint. Om sommern så var det heller ikke noen problem. Men nå som det begynner å bli kladt igjen og jeg skal til å starte motoron har jeg en følelser av at problemet kommer tilbake. I det siste så høres det som at motoren "nesten" ikke vil starte og det tar lengre tid enn når jeg skal starter den om sommeren. Jeg er veldig avhengig av bilen og bruker den nesten hver dag som transportmiddel så jeg håper noen av dere kan hjelpe meg :)

En annen problem som jeg har fått er at jeg hører sånn skurre lyd hver gang jeg tar en 45-360 grade sving på 1.2.gir. Dette skjedde etter at en venn av faren min(som er bilmekaniker) fiksa drivaskel mansjette (venstre foran). Lyden kommer værst når jeg har på førstegir og kun når jeg trår inn gasspedalen. Slipper jeg gasspedalen skjer det ingenting. Det høres ut om noe har skjært seg nedi der..

Jeg håper noen kan hjelpe meg med disse 2 problemene. Når det gjelder bil så kan jeg veldig lite så alt tips og svar returneres med stor takk :)

Beklager for at det ble så langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. I dag etter jeg skrev denne topicen så skjedde det.. Jeg fikk ikke starta bilen i det hele tatt :(

Sjefen min måtte komme med en startshjelps kobler(sånn liten dings som du kobler til batteriet med). Med den fikk jeg bilen min til å starter igjen.. Så det vil si det har noe med batteriet å gjøre (tenker jeg).. Men Sjefen sa ingenting om å bytte ut batteriet.. Syns dere jeg bør bytte den eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...