Gå til innhold

Hvilken type senk kjører du med?

Ranger emnet

M----M

Anbefalte innlegg

45/50 er jo ingenting, ville iallfall gått for justerbart hvis jeg skulle handla senkesett til 11k..

Eirik

Du har så rett så rett Eirik. 45/50 er jo bare sukkertøy.

Har hørt folk bruke H-bjelker og 50mm flattjern....da snakker vi senking. Dette kombinert med 22" felger må jo bli et helvete å kjøre. Men fy faen så stilig :)

Retard Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv tar jeg bare ut hele fjærbeinet, mye billigere senkemetode, og kommer mye lavere enn vanlig.

Men fra spøk til revolver, 50mm senk er faktisk pinglete :D

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg begynner å bli gammel, men føler 50 er nok i massevis. Mister all komfort ved å senke bilen for mye... (Zattan, jeg begynner jo f meg å bli gammel *gulp*) :(

Men som sagt tidligere, smaken er som baken. Godt produsentene lager noe for enhver smak da :)

Hvor mye har du senket Starlet`en din forresten? Ser en smule lav ut på bildet liksom :p

Retard Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en fordel at senkesettet (Serlig justerbart) er i rustfritt materiale.

Da slipper man som oftes lekasjer, masse rust og man kan faktisk skru ned stillingen igjen (På justerbart) Eiere med just. senk som ikke er rustfritt sliter med og få løs justerings skiva da denne veldig ofte ruster igjen etter en kald sessong med norsk vinter..

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg begynner å bli gammel, men føler 50 er nok i massevis. Mister all komfort ved å senke bilen for mye... (Zattan, jeg begynner jo f meg å bli gammel *gulp*) :(

Men som sagt tidligere, smaken er som baken. Godt produsentene lager noe for enhver smak da :)

Hvor mye har du senket Starlet`en din forresten? Ser en smule lav ut på bildet liksom :p

Ja, paradoksalt nok får man jo mer komfort av å stille bilen ned, hehe. Noen er jo bygget for racing, andre for daglig kjøring med tilsvarende høyde. Heldigvis. Selv har jeg coilovere for banebruk, de er mildt sagt stive. De skulle senke 70-80mm, og de står i bånn foran, så har vel senket rundt der. Skal ha meg kortere fjærer, og ta den ned 2cm mer, så blir jeg kanskje fornøyd..

Er lurt å smøre litt fett på fjærbeinet før vinterkjøring.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har Weitec justerbart..

funker fint om man er vant til høy sjø og liker båtkjøring.

Nei skal bytte til FK sitt da det er noe av det bedre jeg har sittet på med.. KW Variant er også for mjukt og koster MYE MYE mere untatt vist du skal slå på stortromma og kjøpe Variant 3 og sitte og justere i 3 uker for og få det perfekt i samsvar med kamber og div instilling.. + at det koster litt mere enn bare shorten :D

BMW E46 2003

VW Golf MK 3 Cab. Solg

Volvo S40 - Solgt

Prosjekt VW Golf Mk1 1,5 C Prosjekt tråd fra VW Golf Mk1 Owners Club.

Lenke til kommentar
Del på andre sider