Gå til innhold

Datahjelp (cd stasjon)

Ranger emnet

Rekord

Anbefalte innlegg

Jeg har fått ett problem med CD stasjonen. Da jeg skal spille av DVD'er på pcen så får jeg kun åpnet dem i VLC mediaplayer men, det hakker noe jæ.li . Kan det være at Cd/DVD spilleren ikke er helt i form?

Kan også nevne at jeg ikke får til og brenne musikk CDer da jeg får opp beskjed om at; det oppsto en intern feil, prøv iogjenn senere.

Noen som kan tenke seg til årsaken?

Daihatsu Charade G11 Turbo

(SMÅBIL POWER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være pcen din begynner å bli alvorlig treg o.l.

Du kan jo laste ned nytt brenneprogram gratis, feks CDBurnerXP.

Kan være skjermkortdrivene dine er gamle/utdatert siden det hakker, eller at du har feile drivere. Kan også være at dvdspilleren rett og slett er dritten innvendig..

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turbotassen skrev:

Kan være skjermkortdrivene dine er gamle/utdatert siden det hakker, eller at du har feile drivere.

Skjermkortdriverne har nok trist lite å si i dette tilfellet ;)

Rekord, har dette problemet oppstått nylig? Om så, kan det tenkes at du nettopp har installert noe programvare som kan ha forårsaket problemet? Er også godt mulig at ROM-stasjonen er sliten, og rett og slett må byttes ut. Normal levetid for en ROM-stasjon er ca 3-4 år.

Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle for gode svar, tipper det er ROM stasjonen som er sliten. Lyden hakker også så da har det jo ikke bare med skjermkortriveren og gjøre(?).

jeg bygde denne pcen for 4 år siden så kan være jeg trenger ny da. Ja, problemet oppstod nå nyligt. Jeg trodde først det var noe galt med DVDplata men, er slik på alle DVDene jeg har prøvd med.

Burde jeg prøve å gjøre spilleren ren for støv o.l viss det er mye av det.?

(SMÅBIL POWER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, stemmer bra. Bytt cdrom du,garantert den som er slitt. Jeg måtte bytte på min stasjonære etter 2 år, da var den ferdig. Og den var ikke mye brukt heller...

Og er det en bærbar, så kan det hende du får tak i samme type... hvis ikke går du for ekstern.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JChE skrev:
jepp, stemmer bra. Bytt cdrom du,garantert den som er slitt. Jeg måtte bytte på min stasjonære etter 2 år, da var den ferdig. Og den var ikke mye brukt heller...

Og er det en bærbar, så kan det hende du får tak i samme type... hvis ikke går du for ekstern.

er ikke bærbar.. får bare prøve og rengjøre også. har jo ingenting og tape.

(SMÅBIL POWER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider