Granada Håkon Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Noen som vet hva itervallet på regreimbytte er på 2,6 litern? Er det komplisert å bytte selv? Har bytta regreim og toppakning på en audi 80 1,8s jeg hadde før da. Ser jo ut som det er bedre plass på a6n faktisk, men er det mye annet tull som gjør det vanskeligere enn på gammelbilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Intervallbyttet skal være 120 000km eller 5 år. Min er litt overdue, og skal få tatt det i løpet av nærmeste ukene. Tror det er ganske straight forward, siden det er enkle kammer på hver topp. Men, det jeg har lest meg til tidligere, er at det ikke finnes noen TDC merker, og således umulig uten rett instrumenter/kunnskap/verktøy å finne tilbake til dette igjen om noe skulle forskyve seg, MAO u r f*ckd om noe skulle flytte på seg :) Menmen, den som intet våger intet vinner :-) Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dieselpurke Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Fullt mulig å gjøre dette uten spesialverktøy, men det krever at man er veldig nøye og forsiktig. Anbefaler bytte av vannpumpe/termostat/løpehjul samtidig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Håkon Skrevet September 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 ok, takk for svar. Da ser jeg ikke på dette som en umulighet.. :) Kan vel bruke samme fremgangsmåte som på 1,8s da. Der merka jeg med tusj på reimhjul og motor istedet for å bruke merkene som er på reimhjula. det var mye enklere.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Jepp! Om du gjør det før meg, rapporter gjerne tilbake om fremgangsmåte! :-) Ser forresten at Mekonomen skal ha ca 2000kr i bare deler for dette, auauau.. Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg