Gå til innhold

Hjelp/tips til "få lappen tilbake igjen søknad"..

Ranger emnet

nik0lai

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg mistet lappen i August i fjor, og har nå vært uten lappen i snart 13 mnd. Mistet det for 17 mnd etter å ha nesten dobblet farta i 70 sonen. Har nå fått arbeidsgiver til å skrive en bekreftelse på at jeg trenger førerkort i jobbsammenheng. Og i tillegg så skal jeg bli pappa i januar, så da hadde det vært greit med lappen.

Er det noen har "erfaringer" med å skrive slike søknader? Hva skal jeg skrive, er det noe som er viktig å få med? Noe jeg IKKE må nevne? Hvor/hvem skal jeg sende slikt søknad til?

Så har tar jeg gledelig imot alt av tips og "triks"!

MVH

angende fartsynder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg mistet lappen i August i fjor, og har nå vært uten lappen i snart 13 mnd. Mistet det for 17 mnd etter å ha nesten dobblet farta i 70 sonen. Har nå fått arbeidsgiver til å skrive en bekreftelse på at jeg trenger førerkort i jobbsammenheng. Og i tillegg så skal jeg bli pappa i januar, så da hadde det vært greit med lappen.

Er det noen har "erfaringer" med å skrive slike søknader? Hva skal jeg skrive, er det noe som er viktig å få med? Noe jeg IKKE må nevne? Hvor/hvem skal jeg sende slikt søknad til?

MVH

angende fartsynder.

Si det som det er. Du er en angrende synder som har behov for førerkort i jobben (legg ved bekreftelse/behovsattest fra arbeidsgiver), i tillegg til at du skal bli far og har bruk for førerkort for å få med deg datteren rundt omkring. Enten funker det, eller så funker det ikke...:)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Si du er medlem av Trygg Trafikk og er meget opptatt av trafikksikkerheten.

- Eller så kan du si at du er schizofren. Den fartsglade siden av deg selv kommer bare frem når du spiller TV-spill. Resten av tiden kjører du defensivt og ikke for fort.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

For å være helt ærlig vet jeg ikke om noen av arumentene dine vil virke.

1.Det er mange som har barn som ikke har førerkort. Og mange førerkort blir beslaglagt, selv om sjåføren har unge®...

2.At du i ettertid har banget ei dame så du skal bli far, mens du ikke har førerkort tror jeg ikke veier noe tungt i posiiv

retning for deg heller.

3.At du har behov for førerkort i jobb er vel noe du burde ha tenkt på FØR du kjørte så fort.

Det som kan være til din fordel er:

1.Du har vært så lenge uten lappen at de mener at du er rede for å få den tilbake, selv om det egentlig er noen mnd til at du skal ha mulighet til å få den igjen.

2.Angående at du skal bli far: Hvis du bor på en plass hvor det er minimalt tilbud med kollektivt trafikk, kan det hende at de er villig til å la deg få tilbake lappen, for at du skal ha mulighet til å opprettholde nødvendige tilbud til barnet.

Dette er hva jeg TROR. Det er mulig at de lar deg få muligheten til å kjøre opp igjen noe tidligere, bare du skriver en enkel søknad.

Det er også mulig at de overhodet ikke tar hensyn til noe og at du ikke får mulighet til å kjøre opp igjen før den opprinnelige beslagstiden har gått.

Men uansett: Lykke til :) Du taper ikke på noe å søke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider