Gå til innhold

hvem skall betale?

Ranger emnet

volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

hei, bilen min ble krasjet i forige helg og fikk takstert skader til ca 35000.- og vi ble enige i kvelld om en deling på 50/50 men jeg er egentlig ikke enig i det da, så her er historien hvordan det sjedde.

jeg og en kamerat skulle ut en lørdag å ha sjåfør på bilen, kameraten spurte broren sin om hann ville kjøre og det sa han ja til. og når vi skulle hjem på natten så sovnet sjåføren min og bilen for i rekkverket på motsatt kjørebane, jeg har ikke full kasko på grunn av att det er så svine dyrt med ubegrenset km og under 23 år.

og denn natten så sa sjåføren att hann skule betale det som skulle til for å få den på veien igjenn. så skrev jeg på ett ark att hann som kjørte skulle betale, og hann skrev under.

men så dro hann foreldrene sine inn i bilde og de mente att det arket hvar ugyldig.

hva mener folket? skall jeg hvære fornøyd med den 50/50 årninga eller kann jeg pushe på slik att hann må betale det hele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei for H.......E. Det er da for f..n han som har kjørt bilen din og trøkka den inn i ett gjerde! Dette har da ikke du noen som helst skyld i! Og har han sagt at han skulle gjøre opp så har han sagt det. Dokumentet er nok ikke gyldig i rettssammenheng nei, men en avtale er en avtale om den er skriftlig eller muntlig i detta landet! Makan til dårlig kar da som ikke gjør opp for sine utskeielser!

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kompisen min er jo broren til sjåføren da så hann er enig i den 50/50 årdningen, og hann hvar ikke med i bilen da det sjedde.

og på dokumentet så skrev hunn som hvar med bilen i det øyblikket under som vitne da, om det har noe betydning?

hvor skall jeg forhøre meg for å få høre det 100% sikkert? politiet, forsikringsselskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avgjør jo saken da. Hu var vitne, hu har skrevet under, da er det jo ingen tvil. Jeg ville bare sagt det som det er; at du som eier av bilen ikke er interessert i å betale for noe en annen har gjort. Det blir liksom det samme som å bli påkjørt fra høyre eller bli rygget på, den andre har ALLTID skylden!!! Og det blir den personen sitt ansvar å gjøre opp!!!

Opel Frontera -94 2,3Tdi

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og en kamerat skulle ut en lørdag å ha sjåfør på bilen, kameraten spurte broren sin om hann ville kjøre og det sa han ja til.

Og kameraten din var ikke med i bilen?:S....

men men..Hvis du har vitne:) Så er saken biff;) hvis hun sier det samme som deg;) OG du har underskrift fra "sjåfør" Så ville jeg trodd dette var en enkel sak;)

Ford Orion 1990- Førstebilen:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut dette her da:) da skall jeg gå videre med saken.

men hvor bør jeg henvende meg for å få det helt 100% sikert på min side?

det som står på dokumentet er, om det har noe og på formulering osv

Skade på volvo 940 turbo, regnr: AA0000

jeg navn etternavn tar på beg skylden for å ha krasjet (eiers navn) sin volvo 940 turbo med regnr: AA00000

underskrifter fra sjåfør, meg(som eier bilen) og vitne

skall jeg gå til forsikringsselskapet mit og høre om jeg får sympati eller om jeg må være fornøyd med 50/50?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kameraten din var ikke med i bilen?:S....

men men..Hvis du har vitne:) Så er saken biff;) hvis hun sier det samme som deg;) OG du har underskrift fra "sjåfør" Så ville jeg trodd dette var en enkel sak;)

kameraten min hvar ikke med i bilen da det sjedde nei, men har har vert med tidligere på kvelden/dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger i utgangspunktet ikke blande inn flere i denne saken så lenge du har det perfekte dokumentet der med ett perfekt vitne... Bareå gå til det grushuet som har vraka godbila di og si til han at en avtale er en avtale og at han får jaggu stå for og gjøre opp for feilen sin. "Take it like a man" Og han kompisen din har lite å si i saken annet enn at han kan si som sikkert mange andre den kvelden at det var broren han som kjørte... Får du problemer er det bare å nevne at du tar gjerne saken inn for politi og rettsystem, og at de garantert kommer til å tape saken og dermed får de også de omkostningnene på nakken. Det bruker alltid å hjelpe...

Opel Frontera -94 2,3Tdi

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han skrevet under, har han skrevet under. Med mindre han var full eller fullstendig i sjokk da du presenterte dette papiret for ham, kan han ikke trekke seg i etterkant. Uavhengig av om han hadde skrevet under paa dette papiret, er det han som staar fullt og helt ansvarlig for det han har gjort. Det er helt urimelig at du skal sitte med kostnader fordi han har driti seg ut. Hvis han ikke vil forholde seg til det, ville jeg i alle fall sluttet aa kalle ham en kamerat. Om noedvendig hadde jeg gjerne latt denne saken gaa til retten. 35000 kr er mye penger.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider